vraagje over smaak van eten

• Cashew

Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Vooral die van Susan bracht een heleboel herkenning bij mij. Zo lust hij bijvoorbeeld wortelen en uien, maar hutspot gaat er niet in. Ook andere stamppotten zijn moeilijk, zal dus waarschijnlijk met de structuur van het voedsel te maken hebben, want vroeger was hij er dol op. Ook aardappelen in gekookte en gepureerde vorm krijg ik er bijna niet in, gebakken en gefrituurd weer wel,en dan vooral zoals ik ze bak. Gelukkig eet hij wel iets als we het hem voorzetten, en ook proberen doet hij wel, bijv. met nieuwe dingen. We hebben de afspraak dat hij van alles tenminste een kleine schep opeet. En sinds kort heeft hij de zelfgemaakte appelmoes/compôte ontdekt, gelukkig is dat zo klaar met de magnetron, en dan weet ik zeker dat hij vitaminen binnenkrijgt (maak het alleen van appels, verder niets erdoorheen). Appels eet hij zowiezo graag.

En wanneer hij een paar dagen echt slecht eet, maak ik een salade van tomaten met pesto en mozzarellakaas, dat gaat schoon op, al gebruik ik 2 kilo tomaten:)

Gelukkig krijg ik er wel veel rauwkost in, dat pakt hij onder het mes vandaan.

Marguerite

• judith

Hoi hou er wel rekening mee als je kind veel rauwkost eet dat ie ook genoeg boter cq olie naar binnenkrijgt ivm de stoelgang.

groetjes Judith

• Cashew

Stoelgang heeft hij gelukkig geen last van, en hij moet boter/margarine op zijn brood (wil hij het liefste niet). Maar bedankt voor de tip.

• Mieke

Ik hoorde pas dat autisten vaak alleen wit voedsel willen eten. Dus rijst, pasta, bloemkool enz. Ik had er nog nooit van gehoord dus het verbaasde me nogal.

• Susan

Witte rijst en pasta? Ja, meestal wel, hoewel ik zilverliesrijst ook erg lekker vind. maar wit brood? Ja, de lekkerre broodjes maar gewoon brood? Nee dank je.

Meestal toch echt brood met allerlei soorten granen en pitten.

En met bloemkool doe je me echt geen plezier.

Ik weet niet wanneer of waar je dat gehoord hebt, maar dat heb ik dus absoluut niet.

Dat is net zoiets als het liever niet eten van een saus met allerlei groentes of rijst/pasta en saus door elkaar, maar ik vind het heerlijk!

Susan

31 PDD-nos

• judith

Heb ik ook nog nooit van gehoord en hier eten ze ook wortels, sperziebonen broccolli en spinazie (de jongste dan, alleen spinazie)…….en hier is bij mij Pasta nooit wit want we hebben er mammas overheerlijke tomatensaus erbij……dus hier niets van dit alles….

groetjes Judith

• judith

zit net je berichtje nog even door te lezen en je schrijft “ Nu is het wel zo dat zijn PDD-Nos zich steeds meer begint te manifesteren.” ook hebben we dat hier met Job van 8,6 jaar niet zo zeer qua eten maar wel qua gedrag wat soms meer comlexer word, tuurlijk hebben we ervaring met broerlief van 17 maar soms is het wel moeilijk omdat je merkt dat je weer het zelfde gaat meemaken en dat hoeft dus niet perse het eten te zijn…….soms lijkt het alsof je op alles voorbereid bent maar de wind waait toch net vanuit een ander hoek…………ofwel je kan weer opnieuw beginnen……soms is dat heel vermoeiend………

groet Judith

• judith

eh gedrag wat meer complexer wordt maar die typfout zal wel begrepen zijn

• truus

tja, hier zetten we zn bord voor, dit is je eten, dit eet je op………hie rwerkt dat

hoe lekker het ook is, mag niks meer bij.

• Mieke

Ik reageer wat laat want ik kom hier niet vaak. Ik heb 2 kinderen met PDDNOS en ze eten alles. We hebben vrienden die hebben 2 kinderen met autisme. Die eten alleen witte dingen. Ja dat zie je heel vaak bij autisme, vertelden ze. Vandaar deze wijsheid.