Hoi Allemaal,
Bedankt voor jullie reacties. Vooral die van Susan bracht een heleboel herkenning bij mij. Zo lust hij bijvoorbeeld wortelen en uien, maar hutspot gaat er niet in. Ook andere stamppotten zijn moeilijk, zal dus waarschijnlijk met de structuur van het voedsel te maken hebben, want vroeger was hij er dol op. Ook aardappelen in gekookte en gepureerde vorm krijg ik er bijna niet in, gebakken en gefrituurd weer wel,en dan vooral zoals ik ze bak. Gelukkig eet hij wel iets als we het hem voorzetten, en ook proberen doet hij wel, bijv. met nieuwe dingen. We hebben de afspraak dat hij van alles tenminste een kleine schep opeet. En sinds kort heeft hij de zelfgemaakte appelmoes/compôte ontdekt, gelukkig is dat zo klaar met de magnetron, en dan weet ik zeker dat hij vitaminen binnenkrijgt (maak het alleen van appels, verder niets erdoorheen). Appels eet hij zowiezo graag.
En wanneer hij een paar dagen echt slecht eet, maak ik een salade van tomaten met pesto en mozzarellakaas, dat gaat schoon op, al gebruik ik 2 kilo tomaten:)
Gelukkig krijg ik er wel veel rauwkost in, dat pakt hij onder het mes vandaan.
Marguerite