lesje Nederlands

• kwebbel

ben gezakt op tekst verklaren aan mij heb je niks,hahahahaha

• ammie

Ik weeg 75 kilo is geen mening het is een vaststaand feit….het is meetbaar dus een feit.

Moet je je wel altijd op dezelfde weegschaal wegen………..een andere weegschaal geeft mss. wel 75,5 kilo aan:D

Het raam staat open is ook een feit………je ziet tenslotte dat het raam openstaat….

Die laatste is ook controleerbaar en dus een feit…………………..sorry, ik kan er niets anders van maken.

Liefs, Ammie

• Kay

Ik ga maar eens googlen op hoeveel “bijna” is.:D

Het is vandaag trouwens een beetje koud. Hoe koud is het vandaag wat je uit deze zin kunt opmaken? ;)

Liefs Kay

• Susan

Dat is geen vergelijking en geen vaststaand iets, want jij kan het wel een beetje koud hebben, maar wat als ik het nu warm heb? Het gaat om dezelfde temperatuur, maar toch voelen we het allebei anders.

En “bijna” is “niet helemaal”. Dus het heeft niet de hele dag geregend.

Een dag is meetbaar, onze meningen niet.

• Kay

Inderdaad, een dag is meetbaar maar een bijna hele dag niet.

Ach ik kan het inderdaad koud hebben maar iemand anders niet. Hier is voor mij ook Amsterdam en voor jou wat anders. Dus daar kan de meetbare temperatuur ook anders zijn. In Spanje is de temperatuur vast ook anders dan hier.

Ach ik ga maar verder met mijn leven in plaats van deze wereld van letterlijkheid die je niet te letterlijk moet nemen te begrijpen.:D;)

Liefs

• Susan

*zucht*

• Kay

Wat dacht je ervan om het een subjectief feit te noemen?

• Susan

Ik geef het op.

• Kay

Je wil wel erg graag gelijk hebben he?

• Susan

Het kan me niet schelen of ik gelijk heb of niet. Het gaat erom dat jij dat examen haalt toch?