Mijn zoon huilde als baby vanaf een week of 3 ongeveer 20 uur per dag. Was een plank. Hypoallergene borstvoeding geprobeerd, hij is opgenomen geweest, maar ze zeiden dat hij rust en regelmaar nodig had(als er 1 iemand was die het had) en hij heeft meegedaan aan een inbakeringsonderzoek.
Alles hielp mss voor even, maar niet echt heel erg.
Rond de 4 maanden zat hij onder het eczeem, dus wij dachten dat dat het was. Het hele erge huilen werd wellicht iets minder, maar hij kon zichzelf nooit vermaken.
Na 1,5 jaar naar de kno omdat hij niet brabbelde en na buisjes en alles goed te zijn toch maar gestart met logopedie vanaf 2,5 jaar. Hij begon rond 3 jaar eindelijk te kletsen en had een flinke achterstand. Hij had gelukkig wel zijn begrip verder opgebouwd en dat was op niveau.
Al op het kdv gaf ik wel eens aan dat hij naast andere kindejes speelde ipv mET. Maar dat zou wel goed komen. Dat heb ik in de kleuterklas ook meerdere malen aangegeven, maar dat was volgend ide leerkracht niet waar.
TOT zij ziek was en er invallers kwamen, die zagen wel iets.
(he he eindelijk serieus genomen)
Ik heb een afspraak gemaakt bij de ggd en die zag in een half uur dat hij vermoedelijk een ASS had. Daar schrok ik enorm van, want ik zag in mijn gedachten alleen maar rainman en mijn zoon kon mij wel aankijken.(ik had iets van adhd gedacht)
Maar, toen de onderzoeken kwamen bleek hij mij wel aan te kijken, alleen hij doet het met een lege blik. Hij ziet je niet.
Na een ruim half jaar wachten werd hij onderzocht in Amsterdam en een maand later kregen wij de uitslag; pdd nos met vermoedelijk adhd.
Helaas heeft het nog een paar maanden geduurd voordat hij zijn 1ste therapie kreeg. Hij volgt nu al een aantal weken sociale vaardigheidscursus.
EN wij zijn afgelopen zondag met een blinde trial ritalin begonnen voor zijn concentratieprobleem.
We weten natuurlijk niet wlke dosering hij krijgt, maar hij zegt zelf; mam, het is zo lekker rustig in mijn hoofd en de leerkracht zegt dat hij afgelopen 2 dagen aan 1 stuk door heeft gewerkt.
Ik ben niet happig op pillen en mss denkt hij nu wel dat het rustig is, want hij kan ook de 0 milligram hebben, maar als dat zo is, mag hij van mij een placebo tabletje, want hij lijkt er echt van op te knappen.
Dit was het in het ‘kort’, uiteraard kan het nog veeeeel langer.'
En of ik mij serieus genomen heb gevoeld; nou nee, zeker niet !!!
Zo zie je maar weer; moedergevoel is juist!!!