Duur ?

• Can

350 euro of 400 euro ik blijf het duur vinden:( Vooral als je je bedenkt dat in Afrika de kindjes krom liggen v.d. honger.

Het mooiste vind ik aan logeerhuizen dat ze er kunnen spelen met andere leeftijdsgenootjes die “ook wat hebben”. Ook zijn ze een weekend vaak buiten of activiteiten buitenshuis. Als de jongste bijv niet gaat logeren zit hij meer binnen dan buiten.

Wij hoeven het logeerhuis niet vanuit de pgb te betalen, dit gaat rechtstreeks vanuit het awbz. We verkeren in een luxe positie als ik dit zo lees.

Mochten we het ooit wel zelf moeten gaan betalen dan zouden die hoge prijzen me terug deinzen denk ik. Dan zou ik liever voor een hartverwarmend spontaan gastgezin kiezen. Gediplomeerd of niet, als je een hart hebt voor onze kids zit het wel goed. En die hoge bedragen….bespottelijk

gr Can

• Can

Hoi Lennie

Het kan vast wel voordeliger als je op de sites die er voor bestemd zijn,

zorgverleeners vinden die ook een weekend kunnen oppassen maar dan niet voor die dure prijzen. gewoon nog doorzoeken en niet te overhaast.

gr Can

• Roos72

Mooi verwoord Lennie.

Zo herkenbaar.

Ik snap je vraag over duur.

Het scoutkamp kost 55 euro voor 5 dagen en die logeerweekenden rondom de 500 euro voor 2-3 dagen.

Nu gaan daar wel veel meer profs mee, maar toch…

Wij gaan het dit jaar toch een keer proberen met het scoutkamp.

Na goed overleg met de kampleiding EN wij als achterwacht voor als het niet lukt. Hij is dan immers zo opgehaald, maar ik hoop voor hem en uiteraard ook zijn zusje dat het wel gaat lukken.

• sandra

sorry maar we leven niet in Afrika en vind de vergelijking ook erg raar!!!

Gr.Sandra

• sandra

Can heb je al wel gezien wat het kost,het is dus zin(zorg in natura) en het kost evenveel als dat je de rekening via pgb betaald alleen zie jij die rekening niet.

En niemand met pgb betaald het zelf alleen de een wil liever ZIN en de ander regelt het liever zelf.

Zie jij wat er gebeurd met het geld wat het logeerhuis krijgt voor jouw zoon,weet je het bedrag?

Ik weet precies wat er voor het pgb geld geleverd word.

Weet dat het ook hele hoge bedragen zijn die rechtstreeks vanuit de awbz betaald worden,en ook daar wordt helaas mee gesjoemeld en krijgen de kinderen niet altijd waar ze recht op hebben!!!

Gr.Sandra

• Lennie

Fijn dat er zoveel reakties komen op mijn vraag.

Een hoop antwoorden waardoor ik verder kan zoeken en ontdekken.

Bedankt.

• Lennie

Wat fijn dat jullie een scoutinggroep gevonden hebben die de verantwoording durven te nemen.

ik hoop dat het gaat lukken, voor hem en voor jullie.

Succes

• sassie

Can ik ben het niet met je eens “dat als je een hart voor onze kids hebt het wel goed zit”. Ken voldoende mensen die hart hebben voor mijn zoon maar de zorg niet aankunnen /of in 1 weekendje kapot maken waar wij een hele tijd voor hebben geoefend met hem.

Denk dat kennis wel degelijk een vereiste is om goede zorg te kunnen leveren aan een kind met een ASS. Tevens schrijf je dat je denkt dat de hoge prijzen je wel terug zouden doen deinzen als je het zelf moest betalen. 1: we betalen het niet zelf, komt vanuit een PGB. 2: soms heb je geen andere keus. Onze zoon heeft een aantal maanden op de goedkopen opvang gezeten maar daar kreeg hij niet de zorg die hij nodig heeft. Andere aanbieders hier in de buurt boden een zelfde soort opvang aan, niet geschikt dus voor mijn kind. Wij betalen dus met liefde die 880 euro per weekend want nu krijgt hij de opvang die hij verdient en nodig heeft en wij worden ontlast. En dat wij ontlast worden was tenslotte het doel van de weekendopvang. Bij die goedkope opvang belden ze regelmatig op om te vertellen hoe het dan ging en wat ze moesten doen , ja dan zit je als ouder zijnde ook niet ontspannen meer op de bank. En nu heb ik echt even tijd voor mezelf wetende dat K goed verzorgt wordt. Can, dit is geen aanval op je hoor maar wilde je even de kant laten zien van een gezin dat met de rug tegen de muur stond en blij was dat ze voor 880 euro een goede opvang vond.

Wel ben ik met je eens dat de bedragen erg hhoog zijn en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat aan aan deze opvang veel verdient wordt, maar er wordt ook nergens beweerd dat ze een filantropische instelling zijn. Het draait tenslotte gewoon om geld, zoals overal.

• marco den Haan

Hoi Girlkickboxer,

Hoezo dom???

De prijzen gieren de tent uit en idd. kon men vroeger op de familie rekenen.

Wij hebben geen PGB of TOG aangevraagd voor onze zoon, omdat hij geen rugzak hoeft, wij beide voldoende tijd voor hem hebben en ik graag in het weekend samen iets te gaan doen.

Ik kan me heel goed voorstellen dat dit voor een aantal ouders wel nodig is om ook voor de andere kinderen tijd te hebben i.p.v. alle aandacht te hebben voor degene met autisme.

het wordt echter alleen maar slechter voor kinderen die extra begeleiding nodig hebben, aangezien de AWBZ wordt aangepast. mensen zullen meer zelf moeten bijdragen voor de zorg die voorheen wel werd vergoedt. Ik hoop dat het mee gaat vallen maar ik heb er een hard hoofd in.

Met vriendelijke groet

Marco( vader avn Matthijs-9.5 jaar met Asperger

• ammie

Can, wat jullie krijgen is in principe Zorg In Natura (ZIN) en wij betalen het vanuit het PGB………………wat is het verschil????

En oh ja, wij zijn ook Foster Parents voor een kindje in Zuid-Amerika……..dus ik heb geen schuldgevoelens (trouwens die zou ik ook niet hebben als ik geen FP zou zijn).