"Leerling autisme met succes in gewone klas"

• kluizenaar hans

hallo

Als het leer technisch nog goed gaat, is regulier het beste , maar in uw verhaal zijn er duidelijk ook punten om toch speciaal onderwijs te volgen.

Er zijn mensen met autisme die instaat zijn universiteit te volgen, gaat iemand dus onnodig naar het speciaal onderwijs is die kans vrijwel verkeken.

Maar dat u sterk twijfelt is volkomen terecht.

Ik zelf had het met leren niet gered in regulier onderwijs , anders had ik op de universiteit wel biologie gestuurderd.

Maar er zijn genoeg mensen binnen het fauna ondezoek werk die ik nog dingen moet uitleggen die drs of dr voor hun naam mogen zetten. Dus die titels zijn ook niets bijzonders verder.

Verder hopen dat je zoon het naar de zin heeft op school dat is het belangrijkste voor u zoon , maar ook voor de ouders.

Met vriendlijke groeten

• Can

Ik ben het helemaal met je eens Susan, mooi gezegd

gr Can

• kluizenaar Hans

Hallo

Oké te veel kinderen in een klas kan ook een probleem zijn. maar bij speciaal onderwijs er sprake van een leer achterstand. Ik zelf heb LOM ZMOK en Individueel beroepsonderwijs gehad als vormen van speciaal onderwijs.

( Leer achterstand is relatief, maar dat is alles wat er de maatschappij beweerd word)

Dan zou er eigenlijk speciaal onderwijs opgezet moeten worden voor kinderen die beter uit zijn in kleine klassen , maar waar de leerstof en niveau gelijk is aan het regulieren onderwijs. Dan kunnen er meer naar zulke speciale scholen,.Als dat bestond in mijn tijd zou het best mogelijk geweest voor mij om daar heen te gaan.

Het leren was er voor die scholen namelijk boven het gemiddelde.

Met vriendelijke groeten kluizenaar hans

Die zelf de boeken en literatuur in duikt om dingen bij te leren.

• ammie

Mijn kind kan dit NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En ik hou sowieso van dat kind! Stomme titel……………………….

• kluizenaar Hans

hallo

Dan is het ook veel verstandiger om in het speciaal onderwijs te blijven.

Waar het kind zich het beste thuis voelt heeft leren wel het meeste resultaat.

Als je kostte wat kost een kind in het reguliere onderwijs gaat houden gaat dat eerder tenkosten van het leren dan dat het leren ten goede komt door in het regulier onderwijs te blijven.

met vriendelijke groeten

• Girlkickboxer23

Ik heb de basisschool regulier gedaan en dat is me altijd goed bevallen. Middelbare school heb ik wel speciaal onderwijs gevolgd. Zat zeg maar tussen een reguliere en een zmok Mavo in. Daar was ik overigens diep ongelukkig, omdat juist daar mensen me niet begrepen. Ik had daarom een miljoen keer liever gewoon regulier gebleven. Helaas was dat destijds door omstandigheden niet mogelijk, omdat ik anders op het IVBO terecht zou komen en ik op mijn slofjes de MAVO kon dus dat was de beste optie voor de toekomst. Helaas heb ik op die school heel veel trauma's opgelopen, door het gepest worden. Dus zo leuk is speciaal onderwijs niet hoor. Nu doe ik HBO rechten dus achteraf had een reguliere middelbare ook wel gekunt. Zit nu soms zelfs in een collegezaal met meer als 100 man.

• Susan

Ik snap wel wat je bedoelt. Ik heb op een speciale lagere school gezeten en was daar ook zwaar de klus; intelligenter dan de meesten, dus tja…

Alleen hield het op de reguliere MAVO niet op en ging het op de MBO gewoon verder (tot ik de klas vertelde wat er was)

Beide soorten onderwijs hebben hun voors en tegens.

• Girlkickboxer23

Ja dat snap ik ook wel. Praat voor mezelf niet in het algemeen. De ene zou het op het regulier meer naar zijn zin hebben de ander meer op het speciaal onderwijs. Iedereen moet gewoon lekker doen waar ze zelf zin in hebben en wat het beste is voor hun kind.

Amen

• Susan

Ik viel je niet aan hoor:) Vertel alleen mijn ervaringen met beide.

• Girlkickboxer23

Ok prima hoor voelde me ook totaal niet aangevallen. Voor je mij disst moet je wel heel ver gaan hoor .