logeeropvang Wassenaar Duinrell

• JannekeG.

O, bij Meetpoint for Kids is dat bij de ouders niet bekend in ieder geval. Ik zou echt niet weten welk bedrag er te besteden is per kind of per begeleidster.

Maar als ik kijk op jouw website dan reken jij 585,00 voor een weekend met 4 kinderen en 2 begeleidsters. Bij Meetpoint is dat 500,00. En ik neem aan dat de huisjes evenveel kosten. Dus waar zit dan het verschil in?

En wat voor soort dingen doen jullie met de kinderen in zo'n Duinrell weekend? Wat ze bij meetpoint doen is altijd naar het Tikibad, en het pretpark in, en dan nog fietsen en skelteren, en voor de oudere kinderen is er altijd een soort outdoor aktiviteit. Maar de jongste kinderen (die van mij is 5) kunnen daar dan niet aan meedoen omdat het nog te moeilijk is. Die hebben dan een aangepast programma. En verder eten ze op zondag in het restaurant in Duinrell en voor de rest in het huisje. En hoe is dat bij jou?

En ik ben het helemaal met je eens dat sommige bedrijven echt ontzettend veel geld vragen voor zo'n weekend (of dag). Bv. bij Boba vragen ze 880,00 voor een weekend met 3 kinderen en 2 begeleidsters, dat vind ik echt veel te veel. Eigenlijk is 500,00 nog veel als je kijkt wat je voor budget krijgt voor je PGB maar dat is nog net te doen.

• Marja

Hoi,

Een weekend kost bij mij geen 500, maar 465 ;)

Dit is op basis van 4 kinderen en 1 begeleidster, en per 3 huisjes is er het hele weekend een vliegende keep aanwezig. Dat houdt in dat er daar waar nodig voor activiteiten extra begeleiding wordt ingezet, zodat de begeleiding op intenesievere momenten 1 op 2 is.

Kwa activiteiten zit uiteraard altijd het zwembad en het pretpark inbegrepen.

Daarnaast gaan de kinderen allerlei activiteiten buiten het park ondernemen.

Denk hierbij aan het strand, karten, lasergamen, madurodam,schaatsen, skiën, bioscoop, uit eten, etc etc.

Uiteraard zijn dit soort activiteiten aangepast op de leeftijden, en de wensen en mogelijkheden van de kinderen. Ook houden wij rekening met reistijden, zodat kinderen niet langer dan max. 3 kwartier in een auto hoeven te zitten. Voor jongere kinderen liefst max 30 min. Grote activiteiten vinden ten alle tijden op zaterdagen plaatst, zodat kinderen op zondag lekker kunnen bijkomen voordat zij weer opgehaald worden.

DoeJeMee heeft bij veel bedrijven speciale gereduceerder prijs afspraken, zodat er meer haalbaar is in een weekend. Dit kan omdat wij afgesproken hebben om maximaal 2 uur deel te nemen, daar dat voor de meeste logé's lang zat is om geconcentreerd te blijven. Zo blijft er een goede balans bestaan tussen activiteiten en rustmomenten.

Mocht je meer vragen hebben, mag je altijd vrijblijvend bellen, zie voor telefoonnummers de site: www.doejemeepgb.nl.

v.a. 14 augustus tot 30 augustus ben ik niet aanwezig, daar ik zelf even ga genieten van een vakantie.

vr. gr. Marja

• JannekeG.

Klinkt goed allemaal! Leuke aktiviteiten die jullie doen!

Maar ik vind wel dat voor jonge kinderen er toch altijd 2 begeleidsters op een groep van 4 kinderen moeten staan. Er is bij jonge kinderen toch veel meer toezicht nodig.

De prijs van 585,00 was wat je vraagt voor een weekend met 4 kinderen en 2 begeleidsters, daarom had ik die prijs genoemd, zodat het goed te vergelijken is.

Ik weet dat meer organisaties het doen met 4 kinderen en 1 begeleidster maar ik vind dat voor mijn kind te weinig.

Maar de aktiviteiten klinken heel leuk! Is het dan zo dat ieder “groepje” ook andere dingen kan doen in zo'n weekend? Dus bv. dat het ene huisje naar de bioscoop gaat en het andere huisje gaat karten? Of doen ze allemaal ongeveer hetzelfde? En doen ze ieder weekend een aktiviteit buiten het park? Of is dat maar incidenteel?

En hoeveel groepjes heb je op het moment? En welke leeftijden? Heb je ook jongere kinderen?

Ik heb je website in ieder geval opgeslagen bij mijn favorieten, en als het om wat voor reden dan ook niet meer goed gaat bij Meetpoint dan zal ik zeker contact met je opnemen. Maar zo lang het goed gaat en hij het naar zijn zin heeft laat ik hem daar.

• Marja

Hallo,

Ik snap je vergelijking, vandaar ook een vliegende keep per 3 huisjes.

Momenteel hebben wij 6 huisjes per maand.

In princiepe funcitoneert elk huisje zelfstandig. Het gebeurt heel sporadisch dat twee groepen tegelijke tijd, met de vliegende keep een activiteit ondernemen.

Denk hierbij aan bijvoorbeeld, tegelijk uit eten, maar wel iedere groep aan zijn eigen tafel. Of tegelijker tijd lasergamen, maar wel weer ieder zelfstandig als groep zijn drankje drinken. Ook is het een keer gebeurd dat de pubergroep een bbq heeft georganiseerd voor een andere groep, en dan uitnodigingen maakt. Meestal zijn het spontane acties van kinderen, die wij ruimte geven mits dit haalbaar is voor alle kinderen.

Ik wil je nog even bedanken voor je compliment dat het allemaal heel leuk klinkt.

DANKJEWEL!

En dat is het ook zeer zeker kan ik je vertellen.

Daarbij wil ik je meegeven, als een kind het naar zijn/haar zin heeft bij een logeeropvang, het zeker wijs is om daar bij te blijven. Speciale kinderen lopen al vaak tegen moeilijke situaties en veel onbegrip aan, dat je daar zeker niet aan moet tornen, hoe leuk iets anders ook klinkt.

Zo hebben wij twee leuke puber groepen, waarvan de meeste jongeren eigenlijk niet meer wilden logeren. Bij DoeJeMee hebben zij weer vertrouwen leren krijgen in vreemde mensen. En dat vind ik eigenlijk het aller belangrijkste. Een kind een weekend bezorgen, zodat het weer naar het volgende weekend uitkijkt.

Daar doen we het toch allemaal voor!!

vr. gr. Marja

• miranda

hoi janneke

Ik heb zelf in de logeeropvang gewerkt en daar was het budget zo laag ,mijn kinderen kwamen thuis van het weekeind logeren en vertelde wat ze gedaan hadden ,toen ben ik eens gaan vergelijken en kwam erachter dat het budget wel een stuk hoger moest zijn en toen heb ik het aan Marja gevraagd en die is er heel open en eerlijk in zoals je heb gelezen

want jij weet het nu ook.

En je mag het toch weten je bent een client en betaal toch een fiks bedrag voor deze vorm van hulpverlening

gr miranda

• miranda

Op de logeeropvang waar ik werkte mochten we tot 4 kinderen alleen werken en daarna met zijn tweeen en in de nachten was je altijd alleen.

Deze groepen waren best pittig lvg met een gedragstoornis .

Je heb dan een achterwacht die je kunt bellen als er problemen voor doen.

dit werkt prima .

En uit ervaring weet ik dat de kleintjes juist de makkelijkste groep is ,al lijkt dat thuis niet altijd zo.

De grotere kinderen zijn meestal bewerkelijker.

groetjes Miranda

• JannekeG.

Nee, dat zou ik inderdaad niet denken :) maar dan heb je die van mij nog niet meegemaakt haha ;)

Maar pubers zullen vast ook wel heel bewerkelijk zijn maar dan op een heel andere manier.

• miranda

hoi

is die zo erg hihihi,ik heb er veel mee gemaakt die heel erg waren

ik heb ook diensten gedraait op een pubergroep met uithuisgeplaatste puber

ik kan je wel vertellen dat ik dan toch liever die kleintjes heb hoor.

groetjes Miranda

• miranda

we hebben onze mening herzien en doen niet meer mee met deze logeeropvang

het schijnt een probleem te zijn als je kind gedrag laat zien wat gerelateerd is aan zijn stoornis en binnen notime krijg je ze thuis en wordt je contract ontbonden

dus wij doen nooit meer mee

proffesionaliteit is ver te zoeken

groetjes miranda

• Xantippe

Ik ben nu wel heel nieuwsgierig..

Eerst zo enthousiast, nu een domper..

Mocht iemand mij meer willen vertellen

houd ik me aanbevolen..

Ook voor tips incidentele opvang nabij

Hilversum/Utrecht via PGB ..

Alles wat ik getroffen heb is of

structureel of ver buiten de door ons