logeeropvang Wassenaar Duinrell

• sabine daniels

Als medewerker van de organisatie logeren met je PGB ben ik erg geïnteresseerd in wat ouders belangrijk vinden bij het kiezen van logeeropvang.

Ik zie in deze discussie dat er veel aandacht wordt besteed aan wat het budget is voor activiteiten.

Ik denk dat vooral op de groepen met jongere kinderen er meer behoefte is aan meer begeleiding.

Op onze groepen staan er 2 man begeleiding op 4 kinderen tot 7 jaar. Boven de 7 jaar is het 1 op 4 dan is het budget voor activiteiten ook veel hoger.

Het is dus niet altijd zo dat de organisaties er een slaatje uit proberen te slaan maar dat het geld ergens anders aan wordt besteed wat ten goede komt aan de kinderen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening

• aquagirl

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het ook belangrijker dat er voldoende begeleiding is, dus 2 begeleiding op 4 kinderen, dan wat het budget precies is. Met het budget hou ik me als ouder helemaal niet bezig. Mij gaat het er om dat mijn kind een leuk weekend heeft en of ze nou een speurtocht met spelletjes in het bos gaan doen of naar een dierentuin maakt mij niet uit, als hij het maar leuk heeft en niet te overprikkeld raakt. En wat ik ook erg belangrijk vind is dat mijn kind in een groepje zit met kinderen waar hij een soort van vriendschap mee kan opbouwen, dus dat het klikt onderling. Dat is een belangrijk onderdeel van de logeeropvang, om te leren met leeftijdgenoten om te gaan.

• miekeanne

Ik ben begeleidster bij meetpoint for kids. Wat ik weet is dat de begeleiding heel enthousiast is en erg gemotiveerd om deze kinderen een super leuk weekend te bezorgen. we helpen de kinderen om vriendschappen te maken, sociaal vaardiger te worden, zelfredzamer en hun zelfvertrouwen te verhogen. Dit doen we met leuke activiteiten zoals speurtochten, spelletjes waarbij je moet samenwerken, dingen op moet lossen. Ook sova materiaal wordt ingezet, dit op een spelende manier. Ik heb al veel kinderen zien binnenkomen en die na een periode heel erg zijn gegroeid. De kinderen kijken er weer naar uit om elkaar weer te zien en de begeleiders zien er ook naar uit om de kinderen weer te ontmoeten en weer een leuk weekend met ze te ervaren. De organisatie is steeds bezig om kwaliteit te leveren en is ook erg betrokken met de ouders en hun opvoedingsvragen. Het stopt niet bij een weekend in de maand maar ze staan altijd voor je klaar. Als ik zo lees is het zeker niet alleen het tikibad en het park. Maar we hebben al diverse uitstapjes gedaan naar de bios, madurodam, sealive etc. Maar ik wil zeggen daar gaat het niet alleen maar om. Er wordt hard gewerkt om een programma te maken voor iedere leeftijdsgroep. Goed uitgedacht wat bij ze past en waar ze in kunnen groeien. En de ouders weten ruim van te voren wat er in het weekend op het programma staat om hun kind voor te bereiden. Dat er meer is dan meetpoint is alleen maar goed. Wat we met zn allen moeten bereiken is dat er meer bekend wordt over autisme en adhd en dat de kinderen steviger in het leven komen te staan. En dat we daar met zn allen aan kunnen werken. x annemieke

• Natasja (Moderator Autisme Pagina)

Het is helemaal goed dat er ook begeleiders reageren op topics zoals deze, MAAR laten we er wel voor waken dat het geen verkapte reclame wordt!