Ik ben het met je eens.
Hyperactief A-P Schreef:
——————————————————-
> Dit zijn geen dingen die je overkomen, maar is een
> kwestie van oorzaak/ gevolg Gerda. Als mensen hun
> gezonde verstand gebruiken, dan kunnen ze een hoop
> narigheid voorkomen. Groetjes v Hyperactief
Gezond verstand van de hulpverlening dan in dit geval, mag ik aannemen. Als je als ouder écht radeloos bent en je bij de hulpverlening tegen muren van onbegrip opbotst, is het heel fijn als er een pilletje is wat wel alle narigheid “oplost” en als een pilletje meer dan beter helpt…
Ik vind het diep triest, maar kan me helemaal voorstellen hoe dit is gegaan.
Ik heb begrip voor de situaties waar ouders in lopen Susan, maar pilletjes lossen niets op, die brengen op de lange termijn grote schade toe, waaronder zoals hier met dodelijke afloop. Het schooldrama in Duitsland heeft ook als één van de velen met deze bende te maken. En bij het drama in België begreep ik dat dit niet meeonderzocht werd… Op naar het volgende slachtoffer, of slachtoffers, wie volgt… Groetjes v Hyperactief
Hyperactief A-P Schreef:
——————————————————-
> Dit zijn geen dingen die je overkomen, maar is een
> kwestie van oorzaak/ gevolg Gerda. Als mensen hun
> gezonde verstand gebruiken, dan kunnen ze een hoop
> narigheid voorkomen. Groetjes v Hyperactief
Hyper,dit is wel degelijk iets wat iedereen kan overkomen.Kinderen met ADHD kunnen je het bloed onder de nagels vandaan halen,en als je als moeder zijnde niet stevig in je schoenen staat, dan kunnen dit soort dingen je over komen. Carola heeft een vriendin,en die heeft twee kinderen met én autisme,én ADHD. De oudste heeft soms zulke driftbuien,dat zelfs Carola bang voor hem is. Ik ken dat kind,en heb één keer zo'n driftbui meegemaakt. Gelukkig had ik met Magda ook al ervaring,en ben rustig met hem gaan praten.Hij had van lakens een tent gemaakt,en zijn broertje ging hem treiteren,door de tent te vernielen. Hun vader was toen ook pas overleden,dus de emoties waren ook erg hoog gespannen.Ik heb de jongen gevraagd of ik er even bij in mocht,want als ik zomaar naar binnen was gegaan,had ik wel twee blauwe ogen gehad.Ik mocht naar binnen,en heb hem rustig gevraagd wat er aan de hand was. Binnen no time had ik hem weer rustig,maar ik kan me voorstellen dat het voor een moeder soms moeilijk is,en zo'n kind nog maar een extra pilletje geeft om hem rustig te krijgen. Die jongen zijn moeder en Carola waren heel verbaasd.Carola was zelfs verbaasd dat ik bij hem in de tent durfde te gaan. Het is vaak zo met de media,dat de achtergrond niet verteld wordt.
In de tweede zin staat eigenlijk al waar de schoen wringt Gerda. En zelf heb je bij deze aangetoond hoe je dat soort dingen aan moet pakken. Consequent en eerlijk aanpakken. De media hoeft mij niets te vertellen, ik weet precies waar de schoen wringt bij middelen gebruik. Ieder mens weet dat je iemand niet vol moet laten lopen met alcohol of drugs of beiden. Maar er wordt te vaak vergeten dat die psychiatrische middelen precies hetzelfde werken. Je haalt de laatste natuurlijke remmingen ermee weg. En als het lichaam eraan gewend is en terugslaat, dan valt er ook niet meer voor jou onder een tentje te zitten. Dit soort kinderen heeft de maatschappij gecreëerd, zonder dat ouders massaal de straat op gegaan zijn om verandering van schoolmethoden af te dwingen, minder rotzooi in voedsel etc. We zijn een hele generatie kinderen aan het vergiftigen, met alle gevolgen vandien. Het is allemaal symptoomoplossing i.p.v. echte oplossingen, en de toename van geweld en extreme uitbarstingen hebben wel degelijk met deze middelen te maken. Groetjes v Hyperactief
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?