Timetimer

• Can

Ik denk dat ik er maar eens eentje ga bestellen, welke grootte raad jij aan? Of maakt dat niet veel uit?

gr Can

• johan

wij hebben er zelfs twee, groot en klein. wij gebruiken de grote iedere dag. onze dochter ziet nu aankomen wanneer ze ergens mee mag beginnen of moet ophouden, en doet dat dan zonder mopperen. deze zomer zijn het ding vergeten op vakantie, ik ben de zelfde avond nog 200 km heen en weer gereden. wij kunnen niet meer zonder.

gr johan

• Susan

Ik denk dat je daar dus voor op moet passen. Dat je je er niet té veel op gaat richten. Net als met pictogrammen. Dat klinkt geweldig, maar het kan ook beklemmend zijn en dat lijkt me niet goed.

Ik zou er stapeldol van worden, als alles op tijd moet, maar iedereen is gelukkig weer anders.

• sandra

Hoi,

Hier ook toppie met de timetimer op school helemaal vooral omdat het “zichtbaar ”is en voor susan (niet kwaad bedoelt) omdat iets voor jou niet werkt of niet in je “straatje” past hoeft het niet slecht te zijn.

Mijn zoon gaat nu zo goed op school dank zij die klok dat ze nu aan het afbouwen zijn en hij hem al minder nodig heeft.

Gr.Sandra

• Susan

Ik kraak niets af. ik vertel mijn ervaringen. Ik dacht dat dat mocht hier?

Verkeerd gedacht dus.

• Kay

Bij mij zou zoiets ook niet werken. Zo,n schema betekent met mijn leven alleen maar meer verwarringen omdat alles op het laatste moment kan veranderen en wat ook vaak gebeurt.

Maar werkt zo,n timetimer niet als een gewone stopwatch?

• Susan

Ja, wel een beetje.

Met een Timetimer kan je aangeven hoelang iets mag duren. Bv. over een kwartier gaan we wat drinken. Op de time timer stel je dan een kwartier in en dat kwartier wordt dan rood. Als de wijzer weer op het witte staat, gaan we dus wat drinken.

Begrijpelijker dan zo kan ik het hier niet uitleggen.

Ik snap dat het een richtlijn kan zijn en dat dat kan helpen, maar ik weet ook dat het heel beknellend kan werken, want dan is er nooit meer ruimte voor iets onverwachts en spontaans en dat moet toch ook kunnen lijkt me.

(al weet ik dat er mensen zijn die denken dat dat onmogelijk is bij mensen met autisme)

• Kay

Dus dat komt neer op een timer zetten die aftelt. Zoals een stopwatch dus. ;) Alleen dan in de vorm van een oude parkeermeter.

• Susan

Ja idd. Heel simpel dus eigenlijk en het kán heel goed werken.

• Kay

Ik had op mijn vorige telefoon een timer en die mis ik nu wel. Vooral voor slapen vond ik hem handig. Als ik niet om een bepaalde tijd op moet staan zette ik de timer op 8 en een half uur. Dan slaap ik genoeg maar ook niet teveel. Als ik wel om een bepaalde tijd op moet staan gebruik ik gewoon de wekker.

Maar ik moet er alleen niet aan denken om zoiets voor alle dagelijkse dingen te hebben. Ik kan namelijk nooit weten hoeveel tijd iets kost. Er kan altijd iets tussen komen zoals ik al zei. Met alle gevolgen van dien. Ik heb liever de prikkels van het onregelmatige dan prikkels omdat mijn echte leven niet met een stomme timer te bepalen is.