Hmm, als ik zulke antwoorden geef, ben ik meteen negatief…..
Mag ik ook wat zeggen ? ……….die timetimer gaat hier denk ik niet werken, ons lijkt het juist alsof je kind dan steeds in haast zit en wat opgefokt wordt, het lijkt mij dat ie dan juist continue op die klok kijkt ( “”hoeveel tijd heb ik nog over !“”) alles snel snel etc…ik denk dat dit product hier niet werkt.
hallo susan.
bij sommige kinderen helpt zoiets juist heel goed.
zoals bij mijn zoon heeft de time timer ook heel goed gewerkt.
dan kon hij zien hoe lang hij nog met iets bezig kon zijn.
waar hij nu is werken ze met pictogrammen.
dat is ook heel belangrijk.
dan kan hij steeds op het bord zien wat er gaat gebeuren.
op die dag.
maar daar moeten ze dan niet van afwijken.
dan kan een kind helemaal van slag zijn.
ze gebruiken ook de pictrogrammen,bijhet logeeradres.
mijn zoon staat dan regelmatig te kijken,wat ze op die dag gaan doen.
ideaal hoor die pictogrammen in die situaties.
groetjes carla
Waarom leg je dit aan mij uit? Ik heb gezien dat het bij kinderen goed werkt, maar ik heb ook gezien dat het spontane er dan uitgaat.
Ik moet er alleen niet aandenken om bij alles op te letten. Stel dat er iets tussenkomt en dan? Volledig de draad kwijt en in de stress, omdat dan de klok niet meer klopt.
Het gebeurt nu al regelmatig dat ik iets plan, maar dat er iets tussenkomt, of dat ik iets heb, maar het op het laatste moment afgezegd wordt.
voor mijn zoontje is de klok een “houvast”eigenlijk net als zijn picto's.
Wilde op school bv niet brood eten en deed er wel een uur over.Nu met de klok toppie hij weet precies hoevvel tijd hij heeft en eet nu goed.(van de week zelfs zonder klok).
Ook stoppen met computeren gaf hele rellen,dankzij de klok ziet hij precies hoe lang hij nog mag.
Zo zijn er nog vele voorbeelden.
Wel hadden wij de mazzel dat we hem eerst van een ander kind konden lenen om uit te proberen.
Dus hier goede ervaringen.Al zou ik me andere meningen kunnen voorstellen.
Het voorkomt hier veel stress doordat hij nu precies weet waar hij aan toe is en wij niet tig keer het moet zeggen.
Gr.Sandra
ps hebben ze er geen op school bij juliie die je in de vakantie zou mogen lenen?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?