In de Wajong...... weer naar het UWV?

• c vandewaal

hallo susan

jij kunt werken.

maar mijn zoon kan nooit werken.

het is bij hem dagbesteding.

en daar zijn wij als ouders al een jaar aan het vechten

voor een goede plek bij de dagbesteding.

we worden van het kastje naar de muur gestuurd.

groetjes carla

• Hyperactief A-P

Waarom zou jou zoon nooit kunnen werken c vandewaal? Groetjes v Hyperactief

• Susan

Ik weet zeker dat wanneer er werk, volledig aangepast op de mogelijkheden van mensen met een beperking is, dat iedereen kan werken. Er wordt vaak gepraat over de -on-mogelijkheden, maar daar bereik je juist het tegengestelde mee dan dat je eigenlijk wil.

Oja, nog even kleine aanvulling:

Dé baan moet ook voor mij aan diverse voorwaarden voldoen. Als dit niet het geval was geweest, had ik allang een fijne vaste baan gehad en was ik niet volledig afgekeurd en had ik dus ook niet een WAJONG ontvangen.

• c vandewaal

HALLO

weet je waarom mijn zoon nooit zal kunnen werken.

hyperactief,omdat mijn zoon een hele erge geestelijke beperking heeft.

een spraaktaal probleem, en vorm van autisme.

mijn zoon kan niet praten,zegt alleen woorden.

is dit voor jouw duidelijk genoeg

en volgens mij moet jij dit weten.

jij bent al eens eerder op dit pb geweest.

groetjes carla

• c vandewaal

HALLO SUSAN

ik reageer nog even.

er is geen enkel bedrijf,die mijn zoon wil en kan aannemen.

omdat zijn beperking te erg is.

om mee te draaien in de maatschappij

het is mooi zoals jij dat zegt,maar zo werkt het niet in deze maatschappij.

voor mensen met een dubbele handicap.

groetjes carla

• Susan

Carla, ik val je niet aan en ik val je niet af.

Wél ben ik er heilig van overtuigd dat, mits onder de goede omstandigheden en indien nodig met coach, iedereen kan werken.

Dat het nu nog niet zover is in de maatschappij, zal ik niet ontkennen, maar zover zal het ooit komen, willen ze echt iets gaan doen voor iedereen die nu een WAJONG/ WIA uitkering heeft.

• Kay

Mensen met een enkele handicap worden ook niet snel aangenomen in een bedrijf. Maar dat vind ik geen reden om zomaar op te geven.

Groetjes Kay

• Hyperactief A-P

Bedankt voor je antwoordt c vandewaal, maar in de sociale werkvoorziening werken ook mensen met diverse beperkingen. Maar goed, het is niet aan mij omdat vanaf hier te beoordelen. En dat ik hier op het prikbord kom, wil niet zeggen dat ik alles lees, en ook niet dat ik een ieder zijn persoonlijke situatie tot in de puntjes ken, al zou dat zo zijn, dan had ik de vraag niet gesteld. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

I.D.D. Kay, als je maar vaak genoeg benadrukt dat iemand iets niet kan, dan zal die zich uiteindelijk er bij neerleggen ook. Er is niets invaliderender dan dat steeds te benadrukken. Groetjes v Hyperactief

• Susan

Op een sociale werkvoorziening werken inderdaad mensen met diverse beperkingen, maar of de leidinggevenden daar ook mee om kunnen gaan is een tweede..

Je moet wel in hun straatje passen, anders kunnen ze, is mijn ervaring, niet mee omgaan. Ik hoop oprecht dat dat ooit nog gaat veranderen.

De sociale werkvoorziening is voor heel veel mensen ideaal, maar voor wie net te goed is, of net even anders, is het rampzalig, althans dat is mijn ervaring.

Ik heb een Sw indicatie, kan er om diverse redenen, maar ook om mijn financiele zekerheid te waarborgen ook niet vanaf, maar er is al die tijd nog weinig zinnigs gebeurd, behalve dat ik doorgestuurd ben naar het traject waar ik nu in zit en echt verder mee kan. Tig jaar later..