In de Wajong...... weer naar het UWV?

• Hyperactief A-P

Dat wat jij zegt komt omdat de sociale werkvoorziening allang niet meer functioneerrd als waar het voor opgezet is Susan. Sinds het sociale plaats heeft moeten maken voor het produceren en cijfermatige, is de menselijke maat verdwenen. Groetjes v Hyperactief

• Susan

Dat weet ik, maar volgens mij moet er een middenweg zijn tussen héél zakelijk en het staan voor het eigenlijke doel.

Mensen komen daar niet om niets terecht en zo als het nu gaat, of nee, zoals ik het ervaren heb, helpen ze mensen vooral de afgrond in en dan is de winst een stuk lastiger te maken lijkt me.

• Hyperactief A-P

Dat klopt Susan, maar ze worden overstroomt met nieuwe legers werklozen, die in het kader van werkprojecten voor jou een bedreiging zijn. We leven in een tijd dat mensen niet veel waard zijn, helaas. Groetjes v Hyperactief

• Susan

Toch wel extra bijzonder dan dat op de plek waar ik nu werk mensen wel veel waard zijn. Dán wordt er echt gepresteerd. Hopelijk wordt men op de sw ook eens wakker. Het meest rare is misschien nog wel dat waar ik nu werk:

www.plan-support.nl

gezien wordt als een plek voor mensen die de sw niet aankunnen, soort van afvalbak dus, maar dat ik nu pas het gevoel heb dat ik verder kan en ook echt verder wil.

Grootste verschil: ik word nu op mijn sterke kanten aangesproken en binnen de sw was het tegendeel het geval.

Hoe ze met mij omgegaan zijn binnen de sw gun ik echt niemand, en dat kwam echt niet door de nieuwe werklegers, maar vooral doordat mensen die aangenomen zijn om mensen te begeleiden dat vertikten. Mijn hele verhaal opschrijven hier gaat me iets te ver.

Ik geloof niet dat ik de enige ben die daar zo behandeld is. Dat bestaat niet. Waarschijnlijk wel een van de weinigen die er tegen in verzet is gekomen en haar mond hierover open durft te doen.

• Hyperactief A-P

Tuurlijk komt dat niet door die nieuwe legers werklozen Susan, maar ik wilde daarmee aangeven, dat ze voor jou zat anderen kunnen krijgen. En zolang dat zo is, zullen zulke gasten in hun vastgeroeste verziekende gedachtengang blijven hangen. Ik vindt het grote klasse dat mensen zoals jij hun mond open trekken, zouden er veel meer moeten doen. En wat jij aangeeft is ook zo logisch, en wordt keer op keer bewezen. Maar toch onvoldoende opgepakt, terwijl juist daar heel veel geld bespaard of winst gemaakt (het is maar hoe je het noemen wilt) te behalen valt. In TBS maak ik hetzelfde als jij beschrijft mee. Klinieken die betaald worden voor behandeling, maken er vaak een zootje van. En komt iemand aan het eind van de rit in de Long Stay, dan kan opeens wat al die jaren niet kon, onvoorstelbaar. En in deze gevallen praat je per persoon over bijna 500 Euro per dag aan verspilt geld… Groetjes v Hyperactief

• Susan

Dat begrijp ik, maar dan is zo'n hele wsw indicatie toch niets waard? Daarmee zegt een sw bedrijf zich verantwoordelijk te stellen voor een voor jou geschikte werkplek, binnen of buiten de sw, maar als al die andere mensen toch voorgaan….

• Hyperactief A-P

Het draait allemaal om geld Susan. Des te hoger je in de top komt, des te minder gaat het om de poppetjes… En dan wordt Den Haag opeens wakker door misstanden, en dan worden de regels zoals nu ook weer gebeurd is aangescherpt, tot het volgende schandaal etc. Groetjes v Hyperactief

• Susan

Ik weet het… Ik weet ook dat me er druk om maken zo weinig helpt, maar allemensen wat maken ze er een grote puinzooi van.

• Hyperactief A-P

Ik maak me er ook niet druk om dat het mijn leven gaat beïnvloeden Susan, maar ik probeer er toch wat op mijn manier aan te doen. En ja ik ben het helemaal met je eens dat mensen er een bende van kunnen maken. Macht corrumpeerd, en absolute macht corrumpeerd absoluut. Vanmiddag nog even bij jongerenwerk wezen buurten, en dan zie je bepaalde groepen in de samenleving waarvan twee het heel goed doen binnen het jongerenwerk. En dan verzint één of andere ivoren toren bewoner opeens dat er jongeren moeten komen met nog hogere papiertjes op de plek van jongeren die het prima doen en zichzelf al bewezen hebben. Dan zakt mijn broek spontaan af, dan denk ik, van het lijkt wel of iets wat negatief in de media gebracht wordt, in een project niet positief mag slagen… Maar ja, als ik dan tevens hoor dat de gedachten bij deze hoge heren repressie is, dan sta ik weer gelijk met beide benen op de grond… Groetjes v Hyperactief

• gaby n

hey carla,

gaat alles wel okee met je?

van wat in in dit topic lees lijkt het wel vol haat…

lijkt net alsof je je enorm aangevallen voelt terwijl dat in priciepe niet gebeurd.

vroeg me zo af of alles wel goed ging met je.

ook dit is niet aanvallend bedoeld maar lief bedoeld…

groetjes gaby