innemen antibiotica advies

  • sassie

    K moet een antibioticakuurtje hebben en zoals ik al dacht neemt hij het niet meer in. Ik heb het al een beetje gemengd met chocomel maar hij gilt/krijst/en slaat de hele boel bij elkaar. Het kuurtje moet erin. Heb hem al uitgelegd waarvoor het is en dat als hij beter is we naar de Efteling gaan, zodat hij een goede motivatie heeft. Wie o wie heeft het advies voor mij, ik ben er nu al twee uur met tusenpozen mee bezig en ben zelf ook ziek. Ik heb inmiddels de dokter ook al gebeld en ik hoop straks van haar een telefoontje terug te krijgen. He wat vervelend toch, hij kwakkelt al twee weken en is gewoon een zielig hoopje mens, dat kuurtje zou hem zo goed kunnen helpen…..

  • Lennie Verkerk

    Hallo Sassie,

    Een natuurlijke antibiotica is ; Antibioticum Propolis (Bijenbalsem).

    Het is er in o.a. druppelvorm die je door eten of drinken kan doen.

    De smaak is neutraler.

    Als je via googelen de naam in tikt kom je verschillende verklaringen en uitleg tegen.

    Misschien kan je met je huisarts overleggen of dit ook mogelijk is.

    Het ligt er ook aan waar de anti biotica voor nodig is, maar misschien heb je hier iets aan.

    Succes en sterkte

  • aquagirl

    Tsja… hier hebben we ons zoontje in de houtgreep genomen, neus dicht, antibioticum in zijn mond en dan wachten tot hij het doorslikte. Niet leuk maar de enige manier waarop het lukte.

  • Natasja (Moderator Autisme Pagina)

    Hey Sassie,

    Wat vervelend meid!!

    Heb je pillen, poeder of een drankje?

  • sassie

    We hebben een drankje dat hij maar drie keer hoeft in te nemen. Waarschijnlijk zullen we hem dus inderdaad in de houtgreep gaan houden vandaag om de dosis voor vandaag toe te dienen. Vanmorgen begon hij meteen over het vieze drankje dus kennelijk maakte het gisteren erg veel indruk. Nu laten we hem eerst even lekker spelen emn dan gaan we het straks doen, ik zie er zo tegenop maar het moet. Gisteren heb ik een kennis al gebeld voor tips, maar na de gebruikelijke tips van het mengen in een niet te grote hoeveelheid, het uitleggen waarom ed heb ik nu zoiets van: Als het niet op de “lieve”manier kan dan moeten we hem maar dwingen, het is tenslotte voor zijn gezondheid, maar ik vind het wel erg, in elk geval: Bedankt voor het meedenken allemaal!!!!!!!

  • Natasja (Moderator Autisme Pagina)

    Meid, je kind dwingen e nin de houtgreep nemen is geen pretje…k weet dr alles van….maar soms, als je alles geprobeerdhebt is dr niets anders wat kan werken…..Hij moet t toch innemen…..

    Heb je al iets geprobeerd met picto's? met eenbeloningsysteem enzo, stickers….uitleggen, de apotheker een strenge uitleg geven ed?

    Suc6 sassie!

  • Lennie

    Met een spuitje in zijn wangzak spuiten gaat dan het “makkelijkst”.

    Sterkte

  • K

    Sassie wat vervelend veel sterkte.

  • sassie

    Dank je K!!!!! Vanmorgen de houtgreep toegepast maar ik ga zo bij de apotheek nog wat antibiotica halen en een spuitje want nu waren ook mijn vingers niet veilig en belandde de helft er nog naast…….

  • sassie

    Dank je voor die tip, ga ik morgen proberen met het spuitje, de houtgreep heeft wel opgeleverd dat hij wat heeft binnengekregen maar het blijft heeeeeeeel moeilijk. Bovendien weet ie toch door mijn handen heen uit te spugen en raakt enorm in paniek natuurlijk. Mijn antibiotica begint gelukkig wel te werken ik hoop dat K snel opknapt, ik heb al van die doemscenario's voor ogen .