volwassen en asperger

• willekedolfijn

Hallo allemaal,

Wat fijn dat jullie dit allemaal zo open op het forum zetten. Ik heb een zoon waarvan we pas weten dat hij autisme heeft en nu denken ze dat mijn man asperger heeft. Dankzij jullie openheid kan ik nu makkelijker dingen accepteren en zo goed mogelijk proberen er een goede weg te vinden. Voor mij zijn jullie kanjers.

Liefs, WillekeDolfijn.

• Suzanne

Natuurlijk maakt het voor mij wel uit wat ik weet over mijn autisme. Ik ben 34 en ik heb mezelf er in verdiept.

Ik lees boeken van peter Vermeulen en van Colette de Bruin en pas dit toe op mezelf met behulp van mijn

psycholoog en de mensen van wie ik woonbegeleiding krijg want ik woon alleen. Ik heb veel aangeleerd en

geaccepteerd dat ik ben wie ik ben en niet meer kan dan mijn best. De kwaliteit van mijn leven is gestegen!

(tu) Alleen baal ik er altijd van dat lezingen en informatiedagen zo vreselijk duur zijn en niet te betalen!

• Suzanne

Een diagnose is voor mij heel belangrijk geweest die kreeg ik toen ik 28 was daarvoor was ik altijd wel

anders en nu vielen de puzzelstukjes als het ware op zijn plek. Toch kreeg ik eerst nog een half goede diagnose

want volgens de psygiater had ik pdd-nos. Later heb ik dat met mijn psycholoog uitgezocht en is ze daar

op teruggekomen ik heb namelijk ASS.

• madelief1

ik heb mijn partner geen keus meer gegeven, we zijn naar de huisarts geweest en deze begreep waarom ik het vermoede heb dat hij asperger heeft. De kwaliteit van mijn leven is de erg achteruit gegaan omdat ik steeds tegen een enorme muur oploop. Ik had ook gewoon de relatie kunnen verbreken, ik hoop dat ik de juiste keus heb genomen. Mijn partner, die is er niet blij mee hij heeft nog steeds geen probleem en was dan ook erg verbaast dat de huisarts mij begreep en hem een verwijsbrief mee gaf.

• wiske

Je vecht voor jezelf , je partner, en je relatie, meer kun je gewoon niet doen!

Ik hoop dat hij gebruik maakt van zijn verwijzing!

Groetjes wiske

• madelief1

hij heeft in iedergeval een afspraak gemaakt. Verder zegt hij bijna niets meer

• Fransendiana

Dat stilzwijgen komt misschien omdat hij met zijn eigen “”verwerking“” en “”defragmentatie“” bezig is, hij moet eerst zichzelf accepteren, hierna komt ie weer naar jou toe.Geef hem tijd en de kans, niet gaan lopen p;ushen, dit is een hele grote stap voor hem, volgens mij ben jij een kanjer !!

• Can

pdd nos valt ook onder ass;)

• Can

Manlief hier heeft ook een verwijzing meegekregen nadat ik samen met hem bij de huisarts was. Door omstandigheden kon ik niet mee naar de intake met als gevolg dat er van die hele verwijzing niet veel soeps overbleef.

Dus 1 tip, ga met hem mee naar het intakegesprek :D

• madelief1

dat wordt dus een probleem want dat wil hij niet