herkeuring

• tassie

Hey leukerd!!

Zo word een test door van alles beinvloed he…..alles speelt mee.

Maar, je weet dat ik aan je denk he….heel veel!!!!

• tassie

Hey Can,

Volgens mij kunnen ze met een ADOS test duidelijkheid krijgen of diegene binnen de criteria valt van klassiek autisme of binnen pdd of asperger….misschien dat je dat eens aan kan vragen.

Liefs

• Can

Hoi

Ik heb nog nooit gehoord van een ados test, zal er zo eens op googlen

Bedankt voor de tip!

gr Can

• Can

He bah Gaby, zo te lezen heb je een nare periode achter de rug of zit je er nog midden in?

Heel veel sterkte met alles,

en ja wat jij schrijft over hoe in het velletje zitten is herkenbaar. Op dagen dat het goed is kunnen ze meer aan dan op andere dagen, ligt ook aan stress op school e.d.

gr Can

• Can

heb dit er over gevonden: http://www.hogrefe.nl/producten/producten-single/autism-diagnostic-observation-schedule-ados-us-edition.html

Er staan verschillende modules als je naar beneden scrolt, hij zal dan module 2 moeten krijgen maar ik weet niet of de behandelende instantie hiermee bekend is, ik kan het eens vragen..

ps zoonlief kan wel kletsen maar het zijn vaak herhaalde zinnetjes

gr Can

• tassie

Hey Can,

Wat ik ervan weet is dat er bij de ados gescoord wordt aan de hand van alle criteria binnen de ASS…..die score zegt dan waar je zoon bijv zit; of pdd…of asperger of klassiek…..Ook al gebruikt je zoon bijv wel taal, het kan dan nog zo zijn dat dat veel echolalie is…..of alleen funtioneel taalgebruik, zonder intonatie mimiek enz enz…..taal is natuurlijk ook weer erg divers…..maar waar je als ‘deskundige’ ook weer veel uit kan herleiden….

Hier kan dr bijv door de oudtste ook goed gepraat worden, of dat taalgebruik altijd klopt in de juiste context…..en bij de juiste persoon of dat het soms ook uitgestelde echolalie is….;)……en dat kan de deskundige beoordelen…Dus de taal an sich kan ook daarin een boel zeggen he.

Gr Tassie

• Juut 03-02-08

Hoi Gaby een heel verhaal dat van jou en ik hoop dat het beter met je gaat….die stress factor merk ik ook bij mijn kids hoor dus ben bang dat dat er een beetje bij hoort………maar dat maakt het er niet makkelijker op voor jou……..

De reden van herkeuring van de jongste is dat de school met name problemen voorziet in het voortgezet onderwijs……….zelf zie ik dat niet zo hoor omdat met de oudste dat ook mee viel tuurlijk het zijn twee verschillende kids maar wel al zelf goed op de hoogte wat ze hebben. Verder was ik het vanaf het begin niet eens met diagnose pddnos………..jongste is net zo asperger als oudste…..maar goed dat is een ander verhaal. had destijds geen zin om daar tegen in te gaan omdat het verkrijgen van uberhaubt een diagnose al bijna een godswonder was……..wel diagnose maar geen behandeling is niet zo makkelijk. Inmiddels hebben we nog steeds niks gehoord dus vanaf volgende week ga ik maar eens bellen………de aanhouder wint zeggen ze :)

groetjes Juut

• tassie

Psies juutje, vliegen vang je niet met stront….maar wel met honing ;)

Gewoon blijven bellen……en als je behoefte hebt aan ook een stukje begeleiding daarnaast dat ook duidelijk aangeven tijdens je eerste gesprek!! Wees duidelijk in dat wat je verwacht en vraagt, in je hulpvraag.

Groetjes

• Juut 03-02-08

tja en dat is vaak voor hulp verleners het moeilijke……….ik heb vanaf dag 1 voor de jongste alleen diagnose willen hebben ook voor mezelf dat ik qua instinct gelijk had……..de oudste is inmiddels 19 en een half en we weten al een jaar of 8 van zijn autisme…..die heeft even begeleiding gehad maar na een tijdje vonden ze dat zinloos omdat hij niet meewerkte………..tja je begint te puberen en je moet ook maar accepteren wat je hebt……….nee dus………zelf daar niet moeilijk over gedaan hoor. alles gaat nu super goed met hem hij zit in het eerste jaar Mbo multi media en design en het gaat super……..begeleiding en uitleg is dus niet nodig ik weet van wanten en jongste is altijd “te goed” geweest voor rugzak e.d. en ik merk dat hulpverleners altijd een beetje afkerig zijn van ouders die wel weten hoe het zit ……….we hebben internet etc om van alles uit te zoeken en te googlen………….de mondige patient daar hebben ze moeite mee….goed ik blijf optimistisch en we zien wel hoe het verder gaat.

groetjes Juut

• lies

Hallo allemaal,

Mijn zoontje (7) heeft de diagnose PDD NOS gekregen en heeft een normaal tot hoog IQ.

Kan iemand mij vertellen wat nou precies de verschillen zijn tussen Asperger een PDD NOS? Bij de symptomen die je allemaal kunt hebben zoals ik op internet heb kunnen vinden, staat altijd dat je er last van kunt hebben, maar ook weer niet. :-0.

Verwarrend allemaal

Groetjes Lies