Nou de papieren zijn binnen 23 april eerste gesprek heb alleen het idee dat ze denken dat het ook om behandeling gaat en wij willen gewoon kijken of hij nog steeds pddnos heeft of dat het toch asperger is.
groetjes Juut
Hoi Lies,
In de volksmond word PDD-NOS wel de vergaarbak van autisme genoemd…..je valt dus net tussen wal en schip, maar hebt voldoende kenmerken om toch een diagnose binnen het autisme criteria te krijgen.
Dit vond ik oa er nog over:
Bij Klassiek autisme heb je minimaal 6 van de 12 kenmerken (waarvan min. 2 onder A, min. 1 onder B en min. 1 onder C). Zie diagnosecriteria DSM-IV, op Autsider.net
Bij PDD-NOS heb je minimaal 4 kenmerken van de 12. Kan ook dat je er 6 hebt maar dat je ze bv. alleen in A en B hebt maar niet in C. Dus dan voldoe je niet aan de criteria voor klassiek autisme of asperger.
Om de diagnose asperger te krijgen mag het kind geen achterstand in de taalontwikkeling hebben of hebben gehad. Dat is waar ze naar kijken als ze de diagnose afgeven. Kinderen met asperger zijn juist verbaal erg goed, in tegenstelling tot kinderen met andere vormen van ASS.
In ieder geval is 23 april al snel. Hopelijk is het een orieterend gesprek, waarin jij je wensen en vragen kenbaar kan maken!
Wat wij altijd doen, is bij zo een gesprek alles van te voren op papier zetten qua doelen en vragen…..dat kan dan een mooie leidraad zijn om bij het gesprek bij te hebben.
Suc6 juutje!!
Hoi Tassie ivm dat verbale is Job destijds in de bak pddnos gekomen………geen uitzonderlijk taalgebruik…….idd oudste kon al met 1 jaar een aantal woorden……..Job heeft alles ooit een keer gezegd en is pas met 2 jaar en drie maanden gaan praten maar dan wel hele zinnen he……..hoezo geen uitzonderlijk taalgebruik………..goed dat is mijn mening………wordt vervolgd………….gr Juut
ja en nee we zijn weer bij dezelfde instantie terecht gekomen en nou wil diezelfde dame van de diagnose weer een gesprek………..wij willen een second opinion dus we zeggen de afspraak af……..binnenkort gesprek met ggz (Job is bij de schoolarts geweest en ik heb een gesprek aangevraagd……kijken of het via hun lukt om een verwijzing te krijgen…………zonee toch weer via de huisarts…….bij de instantie waar Job de diagnose heeft gehad werd ook direct gezegd dat het geen asperger kon zijn ivm met het praten……echt wordt er een beetje moe van zeker nu we wellicht ook nog met dyslexie te maken hebben (lichte vorm nog niet via school getest wel pre test maar was ie te goed dus geen dure echte test………pffffffffffffffff……….) en dyscalculie zit ook in de fam en job draait net als ik de cijfers om………goed tussen nu een een week of 2 gesprek met de schoolarts misschien dat dat dan helpt……….beetje warrig verhaal maar binnenkort update………..gr Juut
Hey Juutje,
Wat jammer dat dit allemaal zo loopt zeg!!
Zo kost het van jullie wel weer extra energie en doorzettingsvermogen he..
Wat ik weet, is dat asperger alleen vastgesteld kan worden als er nooit een ‘probleem’ op het taalgebied is geweest; achterstand of logopedie oid. Dus in dat opzicht kan het wel kloppen dat ze dan geen asperger kunnen diagnosticeren.
Heb je al eens aan Karakter gedacht, ipv de instantie waar jullie nu zitten?
Sterkte meid!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?