kleding

• Thea

Hoi,

Ik heb een vraagje over kleding.

Mijn zoon van 11 jaar heeft ook het lichaam van een jongen van 11 maar sociaal emonitoneel is hij heel wat jaren jonger.

Nu is het kopen van kleding dus een probleem aan het worden.

Niets vind hij leuk. En als ik vraag wat vind je dan wel leuk dan loopt hij naar de kleding

voor jongens tot maat 128.

Nu heb ik van het weekend een leuk vest van spiderman in maat 148 kunnen kopen maar verder is er weinig dat hij leuk vind. Te stom, te saai. Ik heb helaas 2 linker handen als het om zelf maken gaat, en helaas ook geen grote beurs om dure merkkleding te kopen.

Heeft er iemand tips?

al vast bedankt,

Thea

• tassie

Hoi Thea,

Heeeeeel herkenbaar, hier een zoon die in dezelfde maat loopt, maar zijn kalenderleeftijd is bijna 8….en sociaal emotioneel is t een kind van 1 a 2 jaar……….

Ook hier is t erg lastig om leuke kleding te kopen, want vaak zijn het emblemen die helemaal niet aansluiten bij, die mn kind eng vindt………..Daarnaast is hij ook nog eens gek op roze enzo, en de meidenkleren in die maten worden dan toch anders….

Een lastige stuk is dit he?!!

Vaak kan ik slagen bij bijv een C&A, soms H&M….soms HEMA, soms zeeman…..

Ik lees dus even mee, en hoop op veel goeie tips!!

• ianpieps

Je zou ook eens kunnen zoeken op marktplaats of ebay.

Zitten vaak leuke, nieuwe dingen tussen voor weinig.

Ik heb via ebay vorig jaar een nieuwe winterjas voor mijn zoon gekocht voor 7,50

• Juut 03-02-08

Hoi Thea, misschien is het handig om op zoek te gaan naar strijkstickers, je kunt ook al lege vellen kopen en dat je eigen afbeelding via het internet uitprinten en en zo maak je je eigen t'shirt / sweater leuk. Soms zijn er ook drukkerijen die voor niet al te veel geld t shirts en sweaters bedrukken.

Succes ermee

Hier trouwens een paar jaar terug het omgekeerde een nog goede bob de bouwer trui kon in de kast blijven………..nee mam die trek ik dus echt niet meer aan dat is voor kleuters……….

groet Juut

• aquagirl

Hier hetzelfde probleem. Cars gaat maar t/m 128 en Spiderman t/m 140. Wat ik nu doe is van die applicaties kopen van Cars en Diego en Bob de Bouwer en zo, en dan effen kleding kopen en ze daar op naaien of strijken. Zo heeft hij toch een broek of sweater van zijn favoriete figuurtje.

• Thea

Hoi,

Het is wel een idee om afbeeldingen van cars of wat mijn zoon ook leuk vind erop te strijken of naaien. Naaien zal wel met de hand moeten omdat ik geen naaimachine heb, maar dat heb ik er wel voor over als ik mijn zoon hier blij mee kan

maken.

Kreeg zelf nog een tip vandaag van de individuele begeleider van mijn zoon om bij Sting kleding winkels te kijken.

Die hebben namelijk vaak leuke/aparte prints op shirts en volgens hem ook de maat extra small. Dus van het weekend ga ik daar naar kijken, wie weet zit er iets tussen wat mijn zoon ook leuk vind.

goetjes,

Thea

• tassie

Ik ben even aan t googelen geweest ( is dat een werkwoord??) en als je zoekt op kleding applicaties vind je erg veel, moet je wel bij kunnen strijken of naaien ;)

Ik ga me hier zeker in verdiepen!!

Dank jullie voor de tips :)

• MvH

Je kan tegenwoordig op heel veel plekken shirts laten bedrukken en vaak ziet het er nog keurig uit ook en blijft het net zo lang mooi als bijv de kinderkleding van de c&a die vaak net zo duur is.

Bijv bij shirtcity.com heb je voor zo'n €20 een longsleeve in de gewenste maat en voor zo'n €30,- echt een sweater, je kan dan een eigen afbeelding uploaden dus hem dan echt maken zoals je zelf wilt

Als dino's misschien helemaal in zijn heb je bijv op een site zoals dino world nog wel heel veel dino t-shirts in grotere kindermaten daar zou je dan een neutrale longsleeve voor onder kunnen kopen en heb je zo ook weer een wintercombinatie.

Dat doe ik uberhaupt veel, kan vaak veel leukere t-shirts met kinderopdrukken vinden dan truien dus dan maken we dus van een t-shirt een trui door er een longsleeve onder te doen

Oh vind er nog 1 disney-shop.nl heeft ook meerdere dingen in grotere maten

Nou goed ik hoop dat je er wat aan hebt, ik heb ook niet zo'n grote portemonnee en vind het ook nog enorme bedragen hoor, maar goed ik ben dan tegenwoordig maar van een kleine voorraad en wat meer wassen, mijn zoon heeft toch zijn favorieten die hij keer op keer weer aan wil dus dan hoeft de kast ook niet vol te liggen he ;-)

Succes!

• Thea

Beste MvH

Bedankt voor je reactie.

Kan hier ook zeker iets mee.

Vooral dat zelf uploaden staat me wel aan, kan ik samen met mijn zoon iets uitzoeken wat hij leuk vind.

bedankt,

Thea

• bianca

Voor minder bemiddelde ouders:

- afbeelding zoeken op internet die je kind mooi vindt

- opslaan en openen met Paint (START>PROGRAMMAS>BUREAUACESOIRES>PAINT)

- tabblad Afbeelding > opdracht “Spiegelen”

- horizontaal spiegelen

- opslaan

- laten printen door iemand met een kleuren LASER printer

- goedkoop t-shirt om een plank met handdoek of zo voor antislip spannen (niet té veel rekken maar moet niet rimpelen of schuien)

- print er op leggen met afbeelding naar beneden

- deppen met doek met Thinner

- voorzichtig wrijven (denk aan hoe je vroeger een afwrijfplaatje maakte)

- als de print begint los te laten voorzichtig het papier verwijderen

- printje staat op het shirt.

Houdt niet héél lang en ik durf het zelf niet in wasmachine of droger te gooien, maar het is wel leuk als je kind helemaal gek is van één figuur. Die kun je zo op alle poreuze oppervlakken drukken.