Spannend!

  • Trotse mama van I & B

    Werd net gebeld en vanaf morgen gaat mijn meiske met de taxi van en naar school toe.

    Vind het wel spannend hoor! maar ze heeft er zelf helemaal zin in.

    Worden wel lange dagen voor haar als ze straks hele dagen gaat (nu nog halve dagen om te wennen) want ze word rond 7.50 al opgehaald en dan is ze pas rond 15.30/16.00 weer thuis straks!

    Hopelijk klikt het goed met die man en haar zodat ze er met een fijn gevoel mee meegaat!

    Ben wel blij dat het geregeld is want het scheelt ons zo'n 200 km in de week en zo'n 2 uur per dag aan tijd ;) plus dat het dan ook niet te regelen was met werk en psz van de jongste etc.

  • Nina mv Dani en Mila

    Heeeel fijn meis!!!!

    Wat een opluchting zeg!

    Steeds een stapje dichtbij de rust die ik jullie zo gun.

    Hier ook zulke dag en merk dat het veeeel energie kost. Ze zal er even aan moeten wennen. Hier ook 0800 met de bus mee en rond 1600 thuis. En dan 4 keer, de woensdag is Dani thuis.

    Maar meid, het is wel heeeel veel rust voor jou en dat zal je goed kunnen gebruiken. I zit daar helemaal op dr plekje en krijgt daar alles wat ze nodig heeft…..

    En jij bent als zij thuis komt nog zo lekker opgeladen dat je haar met gemak nog 3 uurtjes bij je kan hebben zonder dat het zo negatief wordt allemaal. En dat heeft er bij ons voor gezorgd dat we langzaam uit die negatieve spiraal kwamen. Met al deze hulp heb je een fijn vooruit zicht meid! Je hoeft het niet meer alleen te doen..!

  • Trotse mama van I & B

    En dat idee is zoooo fijn, dat we het niet meer alleen hoeven te doen.

    Ze gaat straks 3 hele dagen en 2 halve dagen, dat scheelt al een heel stuk natuurlijk.

    En die rust daar ben ik wel aan toe ;)

    Vandaag komt ook echt alle spanning van de afgelopen week eruit.

    Ze zit zo veel dat ze zelf gewoon echt niet meer weet wat ze nou wel en niet wil.

    Ze gaat deze week nog halve dagen en de week erna waarschijnlijk 3 halve dagen en 2 hele dagen en zo opbouwen.

    Ben wel blij als we een paar weken verder zijn en we in het ritme zitten en alles goed loopt!

  • Nina mv Dani en Mila

    Ik zelf zou kiezen voor deze week halve en dan het ritme zoals bedoelt dus 3 hele en 2 halve, des te eerder weet I waar ze aan toe is, anders blijft het rommelig de aankomende weken…dan wel, dan niet, dan halve, dan hele!?!?!? Een paar weken is erg lang he?! Zooo onduidelijk!

    Zou een mooie kalender maken, duidelijk haar dagen erop noteren/tekenen en dan zo snel mogelijk dat ritme. En hoe eerder hoe beter en sneller I went aan de dagen daar. Maar dat is puur me eigen ervaring.

    We bellen vanavond….

  • tassie

    Oei oei, weer een stapje in het loslaten he ;)

    Mijn ervaringen met de taxi's zijn erg goed! Ik hoop dat dat voor jullie ook op gaat!!!

    Hel veel suc6 morgen met uitzwaaien.

    Besef dat die lange dagen maken ook even wennen is, maar na een paar dagen of weken is dat 'normaal….geef het even de tijd!

    Voor jullie en jou geeft het heel wat meer ruimte en rust, en dat is ook heel wat waard. Net wat ‘nina’ ook al schreef, die ruimte is dan ook even voor jou en je andere kind…die ruimte nu straks weer hebben, kan ook zoveel meer geven!

    Ik zal aan je denken morgen!

  • Trotse mama van I & B

    Ze beslissen dat van school uit hoe ze dat doen qua opbouw.

    Wat mij betreft was ze deze week al volledig gegaan ;)

  • Trotse mama van I & B

    Dank je wel!

    Fijn te horen dat jouw ervaringen positief zijn!

    Ja ik moet eerlijk bekennen dat ik er ook wel erg naar uit kijk dat ze straks 3 hele dagen weg is.

    Klinkt misschien niet aardig maar ik ben daar heel erg aan toe en haar zusje ook ;)

    Pffff ze is nou boven de boel aan het afbreken….wat een drama dag zeg!

    Hakt er natuurlijk ook in zo'n eerste nieuwe schoolweek dus het viel te verwachten maar ben blij dat het bedtijd is.

    Ik ga maar even stofzuigen en de muziek aangooien en hopen dat ze gauw uitgeraast is, heb der al gedruppeld ;)

  • poppenjans

    oh fijn zeg da het geregeld is. Mijn zoontje vind het wel moeilijk soms, maar ik vind het wel lekker dat ik zelf niet heen en weer hoef te rijden. En de taxichauffeuse is erg aardig.

    Komt zo bekent voor dat je er aan toe bent en de kleine ook.Is hier hetzelfde. Mij zoon zit er nu een 2 weken en ik merk wel dat alles eruit komt bij mij nu. Lichamelijk dan, ben doodmoe echt niet normaal. Hij slaapt ook s'nachts vaak slecht.

    Wat is dat druppelen eigenlijk als ik vragen mag?

  • Trotse mama van I & B

    Ik gebruik bach bloesem rescue druppels voor kids.

    Werkt bij haar vaak nog wel eens als ze echt ontzettend over de zeik is om weer rustig te worden.

    Kan haar net dat steuntje geven wat ze dan nodig heeft.

    Ik ben ook ontzettend moe, een paar weken terug brak ik ineens en zit nu dan ook tijdelijk in de ziektewet omdat ik tegen overspannen aan zit/overspannen ben.

    Ik hoop dat onze taxi chauffeur ook een leuke vent is naar de kids toe en haar goed begeleid!

  • piano

    Hier goede ervaringen met de taxi….zoon gaat 3 dagen mee. wo is hij thuis en op 1 dag in de week breng ik hem zelf weg. Hij gaat dat wel terug met de taxi. 7.50 wordt hij opgehaald en rond 16.15 is hij thuis. Hele dagen en erg intensief. Hij geniet er wel van en vindt het meegaan met de taxi erg leuk. Ik vond het in het begin moeilijk ondanks dat wij geheel achter de keuze mkd staan en zelf alles in gang hebben gezet. Mn het stukje ‘ loslaten’ van zon klein mannetje met rugzak op zijn rug vond ik moeilijk. Ik heb regelmatig toen de taxi de bocht om was even een paar tranen laten stromen. Dat mag ook…tis ook niet niks.

    Jij heel veel succes met de eerste keer dat Isa met de taxi mee gaat!