Een paar reuzestappen en een paar deuren definitief dicht

• Kay

Ja PGB is inderdaad voor niets. Heb jij trouwens ook IRO?

Ik heb denk ik ook ooit wel eens pgb nodig om aan het werk te komen. Maar eerst maar eens goed bijleren. Ik ga zo eens wat studieboeken halen in de boekwinkel. En dan maar kijken hoever ik kom. Mij maakt het niet eens zoveel uit of het allemaal gaat lukken of niet. Ik weet in ieder geval dat ik er zelf alles aan ga doen.:D

Uiteindelijk bereik je je doel wel. Wat dat dan ook is. ;)

• Susan

Wat is IRO? Nee dus.

Eigenlijk heb ik het zo onderhand wel gehad met al die regeltjes en wetgevingen. Ik heb er al zoooo veel gehad, om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat de periode dat ik een met hulp van een jobcoach aan het werk wilde nog niet eens zo slecht was. Zij zagen wel degelijk mijn mogelijkhede en roeen niet zo als nu op de WSW gebeurd dat ik tot de ONDERGRENS HOOR?!?!?! Maar daar ook wel bij dat ik intelligent genoeg ben en dat dat niet bij het beeld van PDD-nos hoort, volgens hen. Eigenlijk ben ik dus gewoon dolblij dat ik er weg ben.

En studie? Tja ik wil ook dolgraag beginnen, maar als ik zie wat er allemaal voor een nieuw huis nodig is….

Stapje voor stapje en met geduld zeggen ze dan, maar weet je, dat laatste is een beetje op.

Zo, ik ga maar eens wakker worden; echt een idiote droom gehad vannacht:( en ik moet zo weg.

• Kay

Een IRO is een bedrag wat je voor reïntergratie krijgt. Iedereen met een uitkering heeft er recht op. Je kan dat bedrag bijvoorbeeld gebruiken voor bijscholing, misschien ook wel voor sova trainingen die nuttig zijn bij aan het werk gaan.

Ik herken het wel van die wetgevingen en zo. Bij die instanties waar ik zit daar kunnen ze niets voor mij doen. Of ze doen het gewoon niet. Dus ik ben zelf maar aan de slag gegaan en dat gaat allemaal prima. Ik ben nu leuk met vrijwilligerswerk bezig en heb mij daar goed kunnen bewijzen Ik heb zo ook connecties gekregen waar ik erg veel aan heb.

En intussen zeggen ze bij die instanties dat het prima met mij gaat en dat rapporteren ze aan het uwv zodat zij niet op de vingers getikt worden omdat zij niets doen. Maar ze krijgen er wel geld voor. En wat doen zij ervoor…….

• Susan

Sova heb ik al gehad;) en ik heb nu even genoeg aan mezelf geloof ik. Al dat geregel, bah!

• Susan

Ik heb intussen gevonden wat je bedoelt:) En ik lees ook iets over een reïntegratiebedrijf zelf kunnen regelen enzo:d

Ik ga het later verder lezen.

dank je!

Susan

• Can

Superstoer zeg:):D

groetjes plus fijn weekend

Can