WAT TE DOEN????

• jolanda

Hoi Ingeborg,

Weer heel herkenbaar! Ons zoontje is gek op kleinere kinderen, wil ze knuffelen, kusje geven maar doet dit dan ook heel hardhandig dus je moet altijd op je hoede zijn. Tijdje terug sloeg hij ze ook zomaar uit het niets of krabte of trok aan de haren. Echt heel vervelend want dan ‘'moet ’' je dat weer gaan uitleggen.

Veel voorgedaan hoe je dat ook zachtjes kan doen en op dit moment is hij heel lief als hij ze benadert, maar ja dat kan bij hem in 1 keer omslaan dus ook heel onvoorspelbaar! En als dat kindje gaat huilen gaat Jeroen ook huilen waarschijnlijk omdat hij niet snapt waarom ze nu huilt, Heel moeilijk allemaal.

Gr Jolanda

• truus

Hoi ingeborg,

zat zo te lezen en tte denken

Kan je voor je dochter niet een iets van poster maken van oorzaak, gevolg iets

dat je voor haar visualiseert dat iets fout is, en dat ze weet dat gordijnen hangen betekent dat ze bijvoorbeeld 5 minuten op stoel ,moet zitten met klok voor haar neus.

dan kan jij gewoon neutraal zijn en is het voor haar duidelijker.

Probeer dan niet boos te worden, want daar begrijpt ze ws toch geen snars van.

daarnaast ook iets van een poster met oorzaak gevolg van het NIET in de gordijnen klimmen.

ben ff aan het brainstormen geweest.

hoop dat je leuke vakantie gehad hebt, waar ben je heen geweeest?

Truus

• Girlkickboxer23

Hoi,

Judith ik heb zelf geen kinderen, maar ik ga op dit punt mee met Kay je kan een kind niet eerst voor dat gedrag straffen en daarna niet mee voor hetzelfde gedrag. Een diagnose is niet iets om je achter te verschuilen. Ook een kind die geen “problemen” heeft kan dergelijk gedrag vertonen en die krijgt dan toch ook op zijn/haar falie. Ik heb al vanaf heel jong ook een diagnose (vanaf mijn 5e) maar ik ben altijd als een “normaal”kind behandeld. Dat heeft me op de langere termijn alleen maar goed gedaan. Wat Ingeborg zegt vind ik ook goed, de wil van haar dochter is geen wet. Ze moet wel degelijk leren wat wel en niet gewenst is, ander zou zo'n kind niet verder komen in deze harde maatschappij. In deze maatschappij moet je nu eenmaal in de pas meelopen anders word je overal uitgekakt en dat wil niemand voor zijn/haar kind. Dit klinkt misschien hard en bot, maar zo is het gewoon.

Groetjes,

Milou 23 jaar ADHD en PDD-NOS

• Girlkickboxer23

P.S Kay jou mag ik wel

• carla van dewaal

hallo milou.

je kunt sommige kinderen.

met een vorm van autisme niet normaal behandelen.

en er zijn genoeg kinderen die niet mee kunnen

in deze maatschappij door hun handicap.

ik zie het aan mijn 19 jarige zoon.

wat mij ook stoort zo als jij erover praat.

dat je zegt dat ze in de pas mee moeten lopen.

anders worden ze overal uitgekakt.

dat zeg je niet over deze kinderen.

groetjes carla

• Susan

Ik vind dat je nu wel heel erg veralgemeniseert. Iedereen is anders en ik vind dat als je er niet bij hoort, of mensen je afstoten dat dat meer zegt over degene die dat doet dan over jezelf. En autisme zorgt er nu eenmaal voor dat niet iedereen in de pas mee wil, of kan lopen.

Ik had mijn diagnose net als jij al heel vroeg, ben net als jij zo “normaal” mogelijk opgevoed. Desondanks merk ik dat ik anders ben. Dat is voor een deel ook wel eigen keus.

En hoe raar het in de ogen van velen ook klinkt; ik ben er blij mee!!

Ik ben dan misschien anders, maar ik weet ook dat ik andere talenten heb dan de meeste “gewone” mensen.

• Ingeborg

Hallo allemaal.

Ik wil ff mijn hart luchten . Ik ben van mening dat sommige beschrijvingen te letterlijk worden opgevat, zie hierboven. Ik ben het met Milou eens en wil niet de anderen afvallen want zon type ben ik niet. Maaar zij geeft haar mening en antwoord op mijn vraag dus Carla voel je niet bezeerd. Jouw en mijn kind en anderen, zijn verschillend en je kan niet iedereen over een kam scheren. Dat weet iedereen ,toch.

• carla van dewaal

hallo susan.

je hebt gelijk.

mijn zoon heeft zo n erge handicap dat hij nooit in de pas

mee kan lopen.

hij valt nu al overal tussen het wal en het schip.

de maatschappij kan niet met deze mensen omgaan.

zelfs gestudeerden niet.

maar mijn zoon heeft net als jij andere talenten.

alleen krijgt hij nooit de kans om dat te laten zien.

wij als ouders weten wat erin zit.

maar wat zeggen ze op school mevrouw u wil te veel voor u zoon.

hij moet over twee weken van school.

een plek op een dagcentrum hebben we nog niet.

en we redden het niet om voor 1 maart iets te hebben.

want eerst moet er een verslag van school en het dagcentrum waarom hij daar niet kan blijven.

de maatschappij moet mensen die het niet alleen redden.

juist helpen.

groetjes carla

• carla van dewaal

hallo ingeborg

mag ik me alsjeblieft bezeerd voelen.

mijn kind is wel heel erg gehandicapt.

en dat is niet om zielig te doen.

maar de problemen stappelen zich nu alleen maar op.

en zie binnen drie weken maar eens een plek op een dagcentrum te krijgen.

alles moet eerst op papier,zo is nu eenmaal deze maatschappij.

en zoals het er nu naar uitziet.

zit onze zoon per 1 maart thuis.

hoe leg je dat een jong volwassenen uit dat hij niet meer welkom is op school.

omdat ze het niet aankunnen.

groetjes carla

• Kay

Ik denk niet dat Milou het zo extreem bedoeld. Het gaat nu meer over storend gedrag naar anderen toe. Zelf vind ik dat zoiets gewoon niet kan, stoornis of geen stoornis.

Hoe je ermee omgaat dat is wat anders. Ik vind ook dat je een kind met autisme die anderen met zijn/haar gedrag aan het storen is terwijl hij/zij dat niet doorheeft niet zomaar kan straffen. Het enige wat je daarbij kan doen is zo duidelijk mogelijk zeggen dat zulk gedrag niet kan dat dat storend is voor anderen. Mensen met autisme hebben juist duidelijkheid nodig. Ze gewoon hun gang laten gaan omdat zij “iets” hebben lijkt mij het stomste wat je kan doen. Zo leren ze alleen maar dat zij alles kunnen maken omdat ze er toch niets aan kunnen doen. TBS klinieken zitten vol met dit soort mensen….. Een gedetineerde heeft vast ook vaak een heel goede reden waarom hij/zij een misdaad heeft begaan. Maar dat betekend niet dat het maar geaccepteerd moet worden.

Verder hoef je niet te verwachten dat een autist zich opeens “normaal” gedraagd.

En over dat uitgekakt worden. Tja het zou niet moeten maar helaas is het vaak wel zo in de realiteit.

Groetjes Kay