ervaringen logeren meetpoint en boba?

  • Emma

    Onlangs was er een oproep op de radio omdat een kind was weggelopen uit een vakantiekamp in Kijkduin. Krijg je nu als ouder te horen dat dit soort situaties voorkomt als je je kind op logeerweekend stuurt? Uit de ene auti-klas op school zijn er dit schooljaar al zeker drie kinderen weggelopen ( van de 11) en als ouder hoor je er niets over.

  • sassie

    Ik heb er bij de Boba niks over gehoord maar daar zitten ze bovenop de kinderen [niet letterlijk he ;-), van die opvang die we eerst hadden daar zou ik het me wel bij kunnen voorstellen, trof mijn zoontje bij het ophalen een keer alleen buiten aan.

    Ben blij met de Boba, kan nu eindelijk ontspannen als ie daar is, vertrouw ze.

    Sassie

  • kyra

    DAt van die weglopers dat waren autistische jongeren van een ander bedrijf wat ook logeerweekeinden aanbiedt in kijkduin. Toevallig was het gebeurt in een weekeind dat onze zoon ook logeren was met boba te kijkduin. Trouwens wij zijn heel erg tevreden over de geboden zorg van boba.

    Groetjes Kyra.

  • sassie

    Oke dank je voor de info, kon eigenlijk al niet geloven dat het de Boba zou zijn geweest.

    Sassie

  • JannekeG.

    Dat is inderdaad ook een belangrijk punt. Mijn zoontje is ook een weglopertje, dus daarom heb ik bij beide organisaties (Boba en Meetpoint) daar nog uitvoerig over doorgevraagd. En bij allebei laten ze de kinderen dus nooit zonder toezicht ergens spelen. En dat kan omdat ze 2 begeleiders per huisje hebben.

    Bij andere organisaties, zoals BeActive of TimeOut, hebben ze maar 1 begeleidster op 4 kinderen, en daar mogen ze ook weleens alleen in en rond het huisje spelen. Dat vind ik veel te gevaarlijk. Daarom heb ik die organisaties ook niet meegenomen in mijn keuzemogelijkheden.

  • JannekeG.

    Ja volgens mij is het vanaf een IQ van 70 of 80 of zo bij Meetpoint, maar het gaat er meer om of het kind in het groepje kan meedraaien.

    Bij Boba is het voor alle kinderen, ongeacht hun IQ. Ze kijken dan gewoon welke kinderen er goed bij elkaar in een groepje passen.

  • miranda

    de weekenden bij meetpoint zijn niet overvol met activiteiten. Er zijn ook rustmomenten. wat ik vooral heel erg tevreden over ben is dat er met doelen gewerkt wordt. En dat ik mijn kinderen vooruit zie gaan. de begeleiding is erg begaan met de kinderen. Je hebt een thuisgevoel. En dat er naar je geluisterd wordt en meegedacht en gewerkt wordt waar de behoeftes liggen. Ik krijg een heel formulier wat ik moet invullen over mijn kinderen en aan de hand daarvan wordt er een match gemaakt in welk groepje de kinderen het beste passen. Ze kijken er iedere keer naaruit wanneer er weer een weekend is. Nu pas weer in september maar ik denk dat ik ze ook op ga geven voor een vakantiemidweek in duinrell. dat is wel spannend een hele midweek maar meer voor mezelf dan voor de kinderen.

  • Lelo

    Dat weglopen dat had ik een tijdje geleden inderdaad ook gehoord. Ben blij te lezen dat dat bij deze organisaties waarschijnlijk wel meevalt. Want anders zou ik ze ook niet met een gerust hart meegeven hoor…

    Maar er zijn zo te lezen dus ook probeerweekenden. Dat wist ik dus nog niet. Gaan we vast en zeker gebruik van maken….

  • JannekeG.

    Ja, het is bij allebei mogelijk om eerst een probeerweekend te doen, en dan zit je nergens aan vast, dus dan kan je gewoon een weekend je kind laten logeren en dan na afloop kijken hoe ze het heeft gevonden. Sukses!

  • Logeerweekend

    www.art4everybody.com