ervaringen logeren meetpoint en boba?

  • Marja

    Kijk ook eens bij www.doejemeepgb.nl

    Ook erg leuk!

  • Janneke

    Idd, Doe Je Mee is een hele leuke organisatie die ongemerkt leermomenten aanbieden tijdens logeren. Rust, regelmaat en stuctuur zijn daar zeer zeker te vinden.

    Het aller leukste vind ik, dat de kinderen in een weeken zelf activiteiten met elkaar uitzoeken en daar best een heel ruim bedrag voor toegedeeld krijgen. Zo komt het geld ook nog eens op zijn plek nl. bij de kinderen zelf.

    Bovendien heeft Doe Je Mee een limiet aan de tijdsduur van activiteiten gesteld, zodat kinderen niet overbelast raken. Ze lopen dus niet een hele dag over het pretpark om vervolgens uitgeput op zondagavond mee te gaan met ons ouders.

    Janneke

  • ronya

    hoi

    doe je mee is een leuke organisatie en het is inderdaad niet de bedoeling dat de kinderen uitgeput raken van zo'n weekeind de kids lopen echt niet heel de dag op duinrell en er worden genoeg rust momenten ingebouwd.

    overleg is heel belangrijk en de groepen zijn niet groot.

    gr ronya

  • miranda

    oh wat voor bedrijf was dat dan,mijn collega's van pameijer waren dat zelfde weekeind ook op hetzelfde park aanwezig met logeeropvang en het was niet bij hun ,en wat ik heb begrepen van het personeel van het park dat er bijna geen logeer weekeinde gehouden werden in die periode dus je maakt me nieuwsgierig

    en wat doen ze zoal op dit park er is een klein zwembad en veder niets

    en het openbaar vervoer is drie keer niets

    heb er zelf een aantal weekeinde gewerkt in de winterperiode en ben blij dat dat daar niet meer hoef ,ik heb het ervaren als erg saai en geestdodend

    en de kinderen waren erg bewerkelijk ivm verveling

    de logeeropvang is uiteindelijk verplaatst naar een ander park

    gr mirandakyra schreef:

    >

    > DAt van die weglopers dat waren autistische jongeren van een

    > ander bedrijf wat ook logeerweekeinden aanbiedt in kijkduin.

    > Toevallig was het gebeurt in een weekeind dat onze zoon ook

    > logeren was met boba te kijkduin. Trouwens wij zijn heel erg

    > tevreden over de geboden zorg van boba.

    >

    > Groetjes Kyra.

  • miranda

    omdat er twee begeleidsters op een groep staan wil nog niet zeggen ,dat er niets kan gebeuren.

    en ik weet niet hoe het daar zit met de leeftijden van de groepsleiding ,maar mijn ervaring is dat ze nog super jong zijn en zelf nog geen kids hebben.dus het moeten doen met het geen wat zij in de opleiding geleerd hebben

    logeeropvang is populair onder de studenten of als bijbaan ,waardoor het verloop groot is

    ik ben zelf 38 met drie kids met een bewperking en nog loop ik tegen bepaalde zaken aan in mijn werk omdat ass zo gecompliceerd is

    mijn kids gaan logeren bij doe je mee en op vakantie bij be active

    doe je mee kijkt naar de kwaliteiten van de begeleiders en probeer hoe moeilijk het ook is goede leidsters te vinden die veel afweten van autisme en veder kijken dan het woordje autisme en kijken op individueel naar het kind en zijn erg betrokken

    omdat zij altijd drie huisjes bij elkaar hebben ,kan een sfeer onstaan die je normaal bij kinderen met ass niet zou verwachten ,zo zie je dat kinderen zich met elkaar gaan indentificeren.

    ik ben ook zeer verbaasd als ik zie hoe duur boba is in vergelijking met doe je mee alwaar prijs en kwaliteit toch ook zeker geleverd wordt

    je kunt bij doe je mee bijna twee keer logeren voor bijna dezelfde prijs van boba

    gr miranda

  • ria

    Ik overweeg een vakantieweek via meetpoint voor kids “”

    voor mijn autistische zoon.

    Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, ik begrijp dat de logeerweekenden goed bevallen.

  • Adri van der Tang

    Ik heb zeer goede ervaringen met Ieder Anders in Amsterdam.

    Zij organiseren één keer per maand een logeerweekend in Zandvoort.

    Ieder Anders is speciaal gericht op kinderen met een autismespectrum stoornis, dus alles wordt prikkelarm gehouden.

    Dat is bij andere logeeropvang vaak niet het geval, waardoor je dan een totaal doorgedraaid kind thuis kunt krijgen en het effect van je vrije weekend direct weer is vergaan….Vita heeft het er geweldig naar haar zin en komt altijd prima thuis.

    En de eigenaresse is een echte lieverd, die helemaal voor “haar” kinderen gaat!

    Tel.*******

    Veel succes!

    PS Ik vond het ook heel moeilijk, hoor. Maar als je kind het leuk heeft wordt het een stuk gemakkelijker:-)

    Telefoonnummer weg gehaald!

  • aquagirl

    Ja! Mijn zoontje ging al naar de weekends, en is vorige zomer een week naar de Beekse bergen geweest met Meetpoint. Was helemaal geweldig. Hij wilde in de herfstvakantie weer. Ik had me een beetje zorgen gemaakt dat het te lang was (4 nachtjes) maar hij vond het veel te kort haha.

  • Tina

    Hallo

    Ik ben hier even bij toeval en heb geen reacties gelezen op dit bericht. Boba ken ik niet maar Meetpoint wel. Onze dochter heeft een paar kampen gedaan bij NVA( harstikke leuk en goed), is regelmatig met allerlei autisten uitstapjes meegeweest van andere organisaties 9 ook leuk en goed )en ook 1x vakantie week bij meetpoint. Dat was slecht en niet op autisten gericht georganiseerd. Nooit meer dus.

    Een rammelend tot geen programma, begeleidster constant aan de telefoon, goedkope flutmaaltijden, en ga zo maar door.

    Onze dochter was toen 19 jaar en heeft pdd-noss met een normale begaafdheid.

    groeten tina

  • aquagirl

    Wat vreemd. Volgens mij is meetpoint voor kinderen t/m 16 jaar, en jouw dochter is 19 zeg je, misschien is er een andere organisatie die in naam op elkaar lijkt? Ik heb in ieder geval erg goede ervaringen met meetpoint, mijn zoontje is klassiek autist met adhd en ze kunnen supergoed met hem omgaan. Er is een dagprogramma, ze gebruiken picto's voor hem, alles is erg duidelijk en zo veel mogelijk hetzelfde iedere keer (de weekends dan). Het eten is inderdaad simpel, maar voor veel autistische kinderen is dat ideaal omdat ze niet veel lusten. Bij mijn zoontje in het groepje is het vaak pannekoeken, broodjes knakworst, dat soort dingen, omdat alle 4 de kinderen dat lusten. En als ze iets eten wat één van hun niet lust dan zorgen ze er voor dat er voor diegene iets anders is wat hij wel lust. Met de begeleiding moet je denk ik wel geluk hebben. Die waar ik mee te maken heb gehad tot nu toe vond ik allemaal goed. En je mag ze bellen 's avonds na 21.00 uur om te vragen hoe het is gegaan. Als het goed is ligt je kind dan al op bed. Overdag is de telefoon alleen voor noodgevallen.