psychotisch of verwerking?

  • tassie

    Hoe gaat het nu?

    Ik denk veel aan jullie!!

  • marina

    Hoewel ik nog steeds heel oplettend ben, geloof ik dat ik wat optimistischer kan zijn dan voor de kerst. Ik bel onze zoon nog steeds wat vaker op, zodat ik zijn toestant in de gaten kan houden. Gelukkig is hij daar zelf ook weer in veranderd. Zocht hij eerst weinig tot geen contakt meer, nu mailen en bellen we weer regelmatig. Hij werkt sinds kort alleen de ochtenden weer en heeft 2 mensen aangesteld die hem kunnen corrigeren als hij fantasie en werkelijkheid weer door elkaar zou gaan halen. Hij heeft nu ook door wat er aan de hand was. Zijn collega's reageren goed en sommigen helpen hem om rustig aan te doen (hij wilde de eerste dag heel hard van stapel gaan, maar werd door zijn collega een halt toe geroepen.) Hij zegt dat hij zich anders voelt met dan zonder medicijnen. Dan is het nog steeds moeilijk fantasie en werkelijkheid te scheiden. Van de medicijnen zegt hij nog al wat bijwerkingen te hebben en dat bespreekt hij regelmatig met een verpleegkundige. Toch heeft bij de ggz aangegeven dat hij ook nog graag weer met een psychologe zou willen praten, wat de laatste tijd toch weer weggelaten werd.

  • tassie

    Wat ontzettend fijn te lezen dat het nu een stukje beterder gaat zeg, ik ben echt blij voor je!!!

    Ook al is het stukje psychose een gevaar wat op de loer blijft, het lijkt nu ietsje verder weg te zijn?

    Erg fijn dat ook zijn collega's meekijken, stelt jou dat ook iets gerust?

    Ik vind het bewonderingswaardig hoe jij schrift, zoekt en vecht!! Veel respect voor je.

  • marina

    Dank je voor die onderste regel, Tassie. Het doet me goed dat anderen het door hebben. Ik kan niet anders dan blijven vechten. Onze zoon verdient het zo.