ervaringen logeren meetpoint en boba?

  • Lelo

    Wij hebben deze week te horen gekregen dat onze dochten een pgb is toegezegd. Nu wordt het dus kijken naar een logeeropvang (oei, dat doet me wel ff pijn hoor nu het ECHT zover gaat komen).

    Ik kwam op de websites van boba en meetpoint en was benieuwd naar ervaringen (positief en negatief) met deze instellingen. Voor ons is het allemaal nieuw en ervaringsverhalen zijn dan ook erg welkom.

  • kluizenaar.

    Ik heb alleen ervaring met logeren in mijn eentje

    Mooist eogeer punt die er is. in mijn eigen kluizenaars tentje

    zie deze link

    http://www.staatsbosbeheer.nl/doen/opvakantie/kamperen/lijst.asp?ATY_ID=20&id={56BB5946-471A-444B-B6D5-E4AA5B4B6B0A}

  • kluizenaar.

    Hallo

    eogeer punt moet zijn logeer punt.

    vergeten de foutspelling controle in FireFox aan te zetten voor het plaatsten.

    en niet te vergeten een prettige verblijf als logee waar je dat ook graag doet

    veel groeten.

  • JannekeG.

    Ik weet dat ze bij de Boba met 3 kinderen en 2 begeleidsters in een huisje zitten. En dat ieder kind een eigen kamer heeft. Voor wat ik begreep hebben ze een relatief rustig programma, dus niet de hele dag volgepland met vaste aktiviteiten maar kijken naar wat ieder kind op dat moment leuk vindt en nodig heeft.

    Meetpoint in Duinrell heeft 4 kinderen en 2 begeleidsters in een huisje. De kinderen slapen met 2 op een kamer. Er is een vast programma met veel aktiviteiten waar maar bij uitzondering van afgeweken wordt.

    Je moet denk ik kijken naar hoe jouw kind is. Die van mij is erg aktief, en zo lang hij bezig gehouden wordt gaat het goed, en hij houdt van pretparken, zwemmen, outdooraktiviteiten enz. en daarom heb ik voor Meetpoint gekozen. En daar ben ik erg tevreden over.

  • sassie

    Wij hebben onze zoon sinds kort bij de Boba. Bevalt heel erg goed. 3 kinderen met 2 begeleiders. Krijgt van te voren een boekje thuisgestuurd met foto van de beg. en de kinderen en welke dingen je gaat doen. Na het weekend ontvang je ook een verslag en foto's. Elk kind heeft inderdaad een eigen kamertje.

    Onze zoon had eerst gelogeerd bij Timeout kids maar dat beviel ons niet goed. Zij konden onze zoon niet de struktuur bieden en hulp bij de verzorging die hij nodig heeft. Hebben daar ook wel wat onhandige opmerkingen gemaakt waar ik op zijn zachtst gezegd verbolgen over was. Wel uitgesproken trouwens hoor. Denk dat je goed naar je kind moet kijken waar hij/zij behoefte aan heeft en welke opvang die biedt.

    Succes met je keuze.

    Sassie

  • miranda

    mijn 2 kinderen logeren bij meetpoint for kids. Ben meer dan dik tevreden. ze hanteren er de methode van collette de bruin van het boek geef me de 5. en altijd bereid om je handvaten te geven als je het niet meer ziet zitten. in de weekenden ook van tevoren het programma thuisgestuurd en achteraf een verslag en foto's. ze werken er met doelen. heb al veel vooruitgang mogen zien bij mijn kids. heel betrokken begeleiders. veel duidelijkheid en structuur. maar ik zeg altijd je moet doen waarbij je je goed voelt. mijn kinderen vinden het geweldig en kijken er steeds naar uit en dat doet me goed, want als hun het naar hun zin hebben dan heb ik het ook.

  • JannekeG.

    Waarom reageer je niet meer Lelo???

  • Lelo

    Nog niet echt eerder tijd gehad om te reageren, Janneke.

    Maar bedankt voor de reacties. Blijft een lastige keuze natuurlijk waar je goed aan doet, omdat je dat nou eenmaal vantevoren niet weet. Heb zelf op beide websites gekeken en dat zag er bij beiden goed uit. Had al goede verhalen over boba gehoord, maar van meetpoint had ik nog niet gehoord.

    Zoals ik hierboven al begon heb ik het momenteel erg druk en dus ook nog niet de tijd gehad om verder in de materie te duiken, maar lees wel met veel interesse de reacties.

    Wij hebben overigens wel de toezegging van het pgb binnen, maar het geld zelf nog niet dus ik heb ook nog ff de tijd. Maar met een baan, een huishouden en 3 kleine kids heb ik niet veel vrije tijd en dus kan ik maar beter stukje bij beetje in kleine stapjes gaan kijken en beslissen zodat ik weet wat we willen als we het geld zelf eenmaal binnen hebben….

    Het stukje wat ik las over doelen stellen dat vind ik wel erg aanspreken overigens! Ga dan ook gelijk bij boba eens kijken of die dat ook heeft….

  • JannekeG.

    Fijn dat je het nu hebt gelezen. Ik hoop dat je er wat aan hebt om je keuze te maken. Dat van die doelen is inderdaad ook heel goed bij meetpoint. Bij mijn zoontje hebben ze ook altijd dat ze stickers kunnen verdienen met goed gedrag in het weekend. En dan kunnen ze iets verdienen. Gewoon iets kleins maar wat ze zelf hebben uitgekozen, een klein autootje of een kleurboek of zo. En de kinderen vinden dat heel leuk omdat ze natuurlijk altijd aan het eind van het weekend wel genoeg stickertjes hebben voor dat kadootje. Maar het geeft hun weer een goede mogelijkheid om gewenst en ongewenst gedrag te benoemen. Bij mijn zoontje werkt dat echt super, hij is daar erg gevoelig voor.

    Volgens mij werken ze bij Boba ook met doelen hoor. Ik heb van tevoren met beide organisaties gemaild en gebeld, en bij beide had ik een heel goed gevoel. Alleen omdat het programma wat aktiever is bij meetpoint heb ik daarvoor gekozen, omdat dat meer bij mijn zoontje past.

    Sukses met kiezen! En je mag ook bij beide organisaties eerst een probeerweekend doen, dus dat is ook een mogelijkheid.

  • sassie

    Houdt er ook rekening mee dat de tarieven van de Boba hoog liggen. Daarintegen hoeft je kind niet elke maand uit logeren, je kunt je kind opgeven hoe vaak jij wilt , en je budget toelaat natuurlijk. Ben benieuwd wat jij gaat kiezen. Mijn zoontje had het drukkere programma van Meetpoint absoluut niet aangekunt. Volgens mij geven ze bij Meetpoint ook een ondergrens aan wat IQ betreft maar dat weet ik niet zeker. Bij Boba moet je van te voren een heleboel vragen beantwoorden over de vaardigheden, communicatiemogelijkheden, interesses en bijzonderheden van jouw kind. Heb het idee dat ze bij Boba echt alles eraan doen om ‘op maat’ zorg te leveren ipv 1 type zorg waar alle kinderen het dan maar mee moeten doen.

    Sassie